När man faller för "fel" person...

Sv: När man faller för "fel" person...

Att våga är att förlora fotfästet för en liten stund,att INTE våga är att förlora en bit av sig själv... ;)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Att våga är att förlora fotfästet för en liten stund,att INTE våga är att förlora en bit av sig själv... ;)

:bow: :bow:

Gud så fint! :) Tre månader kan man greja om man verkligen vill, och ordnar det sig inte så har man i alla fall försökt.

Jättekul för er verkligen! :)

Ja, det känner jag med. Funkar det inte vet vi ju i alla fall att vi har försökt! Så nu ska vi njuta så mycket vi bara kan de kommande två veckorna! :love: (haha, stackarn - han var så pepp på sitt sommarjobb - och så kom jag ;) )
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Ååååh vad fint ändå! :love: Att han blev opepp på jobbet alltså! Njut som fan och så får ni ta sommaren som den kommer helt enkelt.

Just nu sitter jag i åh-vad-distansförhållande-suger-båten men det är för att jag för tillfället saknar ihjäl mig. Men man får tänka att det är SÅ värt det när man väl kan vara tillsammans igen. Och ni kommer ju inte ha ett distansförhållande kom jag på, bara en distanssommar :)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Ååååh vad fint ändå! :love: Att han blev opepp på jobbet alltså! Njut som fan och så får ni ta sommaren som den kommer helt enkelt.

Just nu sitter jag i åh-vad-distansförhållande-suger-båten men det är för att jag för tillfället saknar ihjäl mig. Men man får tänka att det är SÅ värt det när man väl kan vara tillsammans igen. Och ni kommer ju inte ha ett distansförhållande kom jag på, bara en distanssommar :)

Eller hur! Han är så fin at jag knappt kan förstå det :love:

Usch ja, jag lider verkligen med dig! När får ni träffas nästa gång? Men ja, jag försöker påminna mig själv om att tack vare att han inte flyttar 30 mil bort efter sommaren så ser ju framtiden så mycket ljusare ut just nu! En sommar, sen kan vi umgås så mycket att vi blir trötta på varandra :p
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Hoppar in & säger att denna tråd ger mig också lite tröst just nu...
Själv träffade jag en kille på jobbet för lite över 3 mån sedan. Vi har började ses utanför för ca 3 veckor sedan och har hunnit träffas 3 ggr utanför. Det är väääldigt nytt och vi har bara konstaterat att vi tycker om varandra. Men jag har allt mer känt att detta är min drömkille.
Igår fick jag veta att han blivit befordrad & ska jobba i Gbg hela sommaren, vi har svårt att hitta tid att ses redan nu så det känns väldigt svårt att hinna ses något i sommar... Typiskt! Eftersom det är så nytt känns det konstigt, vi har inte ens haft något direkt snack med varandra om vad vi vill & jag har velat ta det väldigt lugnt. Ja, alltid blir det lugnt nu.:meh:
Vet inte hur han känner men eftersom det är så pass nytt & "hemligt" känns det nästan menlöst att fortsätta försöka hinna träffas om vi snart skiljs åt och kanske inte ses förrän till hösten. :crazy: Samtidigt känns det så otroligt typiskt när jag träffar någon jag verkligen faller för på alla plan.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Igår fick jag veta att han blivit befordrad & ska jobba i Gbg hela sommaren, vi har svårt att hitta tid att ses redan nu så det känns väldigt svårt att hinna ses något i sommar... Typiskt! ... Vet inte hur han känner men eftersom det är så pass nytt & "hemligt" känns det nästan menlöst att fortsätta försöka hinna träffas om vi snart skiljs åt och kanske inte ses förrän till hösten. :crazy: Samtidigt känns det så otroligt typiskt när jag träffar någon jag verkligen faller för på alla plan.
Sthlm-GBG tar tre timmar med snabbtåget och fyra timmar med InterCity. Sen kostar det såklart, men bokar du resor i juli redan nu så kommer du undan ganska billigt (196 kr. i andra klass, avgång Sthlm C, 12/7 kl. 18:14).
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Det där löser sig! Jag har distansförhållande Växjö - Göteborg pga studier. Även i sommar kommer vi fortsätta med det eftersom jag kommer jobba i Älmhult. Det tar också ca 3 timmar med tåg, och även om det är skittråkigt, så går det trots distansen. Vill ni fortsätta ses kommer ni lyckas med det :)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Åh, vad roligt att det löste sig för er! Du ser, det är ingen idé att noja i onödan. ;)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Jaa. Jag kanske skulle försöka prata något med honom. Blir nervös som en unge i hans närhet bara & jag har en känsla av att han är ganska osäker på mig också. Nu har han haft väldigt fullt upp senaste veckan dessutom och inte hört av sig så mycket. Jag vet inte om det också kan vara för att han ska åka snart. Men jag antar att det blir jag som får ta tag i saken och försöka säga något om att jag kommer att sakna honom och fråga om vi skulle kunna försöka hinna ses något i sommar. Jag som egentligen inte ville vara för på, ville verkligen ta det lugnt nu. Men sen detta ångrar jag nästan att jag inte hoppade in lite fortare i det och lät honom kyssa mig offentligt. :p Eftersom vi jobbar på samma ställe och han är något av en offentlig person har det blivit att jag önskat att vi kunde ta det en månad i taget i princip.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Eller hur! Han är så fin at jag knappt kan förstå det :love:

Usch ja, jag lider verkligen med dig! När får ni träffas nästa gång? Men ja, jag försöker påminna mig själv om att tack vare att han inte flyttar 30 mil bort efter sommaren så ser ju framtiden så mycket ljusare ut just nu! En sommar, sen kan vi umgås så mycket att vi blir trötta på varandra :p
Men guuuud så fint! Och ja, det är klart att det ser ljust ut, vilken lättnad :)

Ja, det är lite tufft till och från :( Nu är det lite drygt två veckor kvar så nog ska vi härda ut (skypar ihjäl oss..) men det blir verkligen svårare och svårare att vara ifrån varandra.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

KL

Åhgud, det här var ingen smart tråd att läsa som ny-nobbad och hjärtekrossad. :(

Men grattis till TS (och er andra)! :) Det låter helt fantastiskt och alldeles underbart! Jag längtar tills att det är min tur igen!
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Nu ska jag ha "the big talk" med min i helgen.:eek:
Skrev till han igår att det var tråkigt att han ska dra, han höll med om att det är problematiskt och sa att han inte visste riktigt hur vi skulle lösa detta. Jag sa att vi kanske kan försöka ses lite innan och bara se sen. Då sa han att han tyckte vi borde ses och prata om det. Fy! Nu är jag jättenervös att han ska "dumpa" mig utan att det ens hunnit starta riktigt.:p Men jag hoppas att han vill hitta någon slags lösning.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Som tidigare sagts, distansförhållande är faktiskt uthärdligt.

Min fästman bor i Stockholm och jag i Göteborg, och vi ses i varje till varannan helg, beroende på hur ekonomin ser ut för tillfället.
Om vi säger varannan helg som exempel så blir det en resa i månaden för mig. 500-600 med tåg (är inte så flexibel med tiderna, annars skulle det säkert gå att få billigare) eller 800 kr med flyg (SAS underbara ungdomspriser), inte heller så farligt!

Men... I oktober åker han till Afghanistan och det betyder att vi kommer kunna träffas 2x2 veckor under 6 månaders tid... Det kommer bli jobbigt, men inte omöjligt!


Jag vet egentligen inte vad jag ville säga mer än att ett distansförhållande mellan Sveriges två största städer inte är så komplicerat. Så kör på!
 
Sv: När man faller för "fel" person...

*KL

Nu behöver jag era råd igen. Livet är allt bra krångligt.

UPPDATERING:
I förra veckan bestämde vi oss för att bli tillsammans "på riktigt". Jag svävade på moln och tyckte att allt kändes så mycket bättre inför sommaren. Nu var det ju liksom uttalat att vi verkligen ska försöka.

Men så igår så träffades vi och så dumpar han mig :eek: Jag blev väldigt förvånad, såklart ledsen och lite förbannad då jag inte fick nån mer förklaring än "ja, jag åker ju bort nu". (WHAT? Det har vi ju vetat? Det har vi ju planerat för?)
Så jag gick hem, grät och skickade det klassiska sms:et med hundra frågor som jag knappt ville ha svar på. Han svarade att han tyckte att det kändes meningslöst och att det inte fanns någon chans att ta. Jag svarade att det ju finns en chans att det fungerar, och att jag är beredd att satsa på detta osv. Kvällen slutade med att jag sov hos honom. (Ja, detta låter som en dålig film - väl medveten om det.)

Nu är vi här: Han har gått med på att ge det ett försök, men han tror inte på det (men han vill inte heller egentligen göra slut med mig, säger han, och han säger att han tycker om mig, kommer att sakna mig osv.). Och det är det som gör mig orolig. Om han inte tror på det hela, kommer han då verkligen ge det en ärlig chans? Jag har försökt prata om det med honom men han är väldigt ovillig till det och verkar tycka att det är väldigt jobbigt att prata om. Han säger bara att det får rasa när det rasar, vilket inte känns som den bästa inställningen. Så, ja. Jag vet ju att man inte kan ändra på människor, men jag vet ju också att det inte är omöjligt att han ändrar sig och börjar tro på detta. Det verkar som att han är väldigt rädd för allt det här, vilket kanske går över?

Så, ja egentligen vet jag inte riktigt vad jag vill med det här inlägget. Få lite reflektioner kanske? Få tips på hur jag hanterar detta?
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Jag tycker att han låter som ett kräk faktiskt. Jag har tagit det där från en kille och aldrig mer säger jag bara.

Aldrig mer att jag ska övertyga, peppa och hoppas för oss bägge. Han ska vilja och verkligen ge det en ärlig chans, annars får det vara.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Men vad tråkigt :( Han verkar ha en trist inställning... Antingen vill han vara med dig eller så vill han inte, liksom.
Hoppas det löser sig på ett bra sätt.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Framförallt tycker jag att antingen vill man göra ett seriöst försök eller så låter man bli. Att efter så kort tid veta att man vill vara med nån är lite väl tufft tycker jag men personligen skulle jag idag ge upp nån som behövde övertygas om att i alla fall testa.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Jag kanske är lite väl bitter, men jag tycker nästan det låter som om han vill träffa/har träffat någon annan, men samtidigt kan tänka sig att ha kvar dig som "säkerhet".

Oavsett så låter det ju inte som om han har speciellt mycket känslor för dig. Hade jag varit i din situation så önskar jag att jag hade kunnat avsluta relationen ordentligt. Det blir ju inte bra om bara den ena personen vill ha en relation och den andra stannar kvar mest för att vara lite "snäll".
 
Sv: När man faller för "fel" person...

+ ni andra

Tack för era svar! Ja, det är bennemig inte lätt det här. Just nu står jag i valet om jag ska lita på det han säger (dvs. att han tycker om mig, vill vara med mig, att vi kan ge det en chans) eller om jag ska tolka in mer i det hela (som att han inte verkar jättepepp på det hela osv.).

Han är en ganska blyg person, lite svår att komma nära. I början när vi träffades var han verkligen jätteblyg och kunde ibland agera som om han nästan inte gillade mig (lite på samma sätt som nu), men efter ett tag gick det över och han har sagt att det var en slags försvarsmekanism. Så det är ju möjligt att detta också bara är rädsla som lägger sig efter ett tag. Men sen är ju frågan om jag orkar/vill vänta/hoppas på det.

Just nu känner jag i alla fall att jag inte är redo att lämna. Det går inte. Jag kan inte få fram de orden. Så jag känner att jag får försöka hålla mina förhoppningar låga och se vad som händer. Vem vet hur allt känns om en vecka, eller tre.

USCH. Skulle detta inte kunna vara en film istället, så han i sista sekunden ångrar sig och stannar hemma? :p
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Uppdatering, om någon är intresserad av mitt krångliga liv ;)

Har precis varit och vinkat av honom vid bussen. Han hörde av sig i morse och undrade om vi hinner ses innan han åker. Så, knäpp som jag är kastade jag mig till tåget och det är jag glad för. Vi fick en timme tillsammans och nu känns allt så mycket bättre. Nu känns det som att vi är på samma sida igen. Jag är väl fortfarande den som har mest hopp, men han har inte gett upp och han försäkrade mig att han verkligen VILL vara tillsammans med mig. :) så, nu ska jag hem och lägga mig i fosterställning och gråta av saknas en stund - så får livet fortsätta därifrån sen :)
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 779
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 597
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: miumiu
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 577
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp