När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Zoya

Trådstartare
Vad gör man då? Pja, vissa verkar tydligen tycka att det är helt ok att lämpa av hela kullen hos hundstallet :crazy: (högst upp på sidan).

Är det ingen annan än jag som tycker att det inte är okej och att hundstallet borde vägra ta emot sådana hundar?
Har man valt att avla på sin hund så är det ens skyldighet att hitta hem till dem också och att hundstallet då tar emot dessa valpar är att göra det extremt lätt för den som valde att ta en kull på sin blandras.... :mad::cool:
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Jag håller med mig.

Hundstallet är till för "hundar i nöd", och inget annat. Inte bara för att "uppfödaren" är för lat för att placera ut hundarna.
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Synd om valparna men rätt åt "uppfödaren" som inte fick in pengarna som var tänkt.:devil:

Jag ser det som bra att hundstallet tog emot dem- finns ju alltid djurplågande dumpningsrisker eller gratisvalpar till "sådana som inte öht ska ha hund, knark o alkohol ex"- de placerar dem förhoppningsvis bättre- eller sköter avlivning.
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Nej, det är definitivt inte okej att göra så.

Man får ta ansvar för sina handlingar och inte dumpa problem på enklaste sätt bara för att bli av med det :eek:.
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

*KL*

Här har vi blocket-annonsen - verkar som hon lyckats sälja två. Eller så var det så att hon tog kullen för att hon ville ha en valp efter sin fffiiiina, guuuullliga uuuunderbara tik och så tog kanske hanhundsägaren en och sen tog det stopp och då löser man det på ett enkelt sätt för sig själv :mad:

Jag tycker hon borde få suttit med sina valpar och ha dem att riva sönder hela huset - då hade hon vetat vad hon gjort. Ännu en av dessa kullar som aldrig borde ha fötts :cool:
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Tänkte just skriva att säkert var deet en kull på 9 hundar, hon plockade ut den söta pluttiga valpen som var sååå lik mamma och sen så blev dom andra för jobbiga att försöka sälja... Vet inte vad jag ska säga, arg blir jag iallafall!
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Det är rätt vanligt. Beror inte helt sällan på att hyresvärden hotat med vräkning...
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Det lär ju bli en ganska jaktgalen hund med den korsningen... :crazy: och dessutom skapligt vass.... :cool:

Och det är nog därför hundstallet valt att ta emot dem. Komplicerad korsning och en riktigt stor kull. Bättre att stämma i bäcken och placera ut små oförstörda valpar än att få 9 st "tonårshundar" dumpade/knasigt utplacerade/avlivade. Det är sällan jag ser hundstallet ta mot annat än valpar av "svårare" raser faktiskt.

Med tanke på att hon inte fått en enda valp såld (utgår ifrån att hon behöll en själv) trots deras ålder så kunde det nog bara ha gått åt ett håll - katastrof. :crazy:
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Det skulle inte förvåna mig om hon "helt säkert" hade flera bekanta som sååå gärna ville ha en valp undan hennes fina tik. :devil:
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Nja...

Tror att det blir rätt kassa jakthundar faktiskt och jag tror heller inte att de blir extremt vassa.

Korkad korsning av en korkad människa :cool:
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Tycker det är helt ok att hundstallet tog emot dessa hundar, de har nog lite högre krav på tilltänkta köpare än den sk. uppfödaren :cool:

Tycker det är rätt åt uppfödaren att denne inte får sin beräknade förtjänst utan får stå där med enbart alla utgifterna, hoppas denne tänker sig för innan dumheten görs om......

Tycker Blocket svämmas över av blandrasvalpar där priserna sänks och sänks.....
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Vad grundar du den kommentaren på? Varför skulle de bli "vassa"..?

/Swat
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Nja...

Tror att det blir rätt kassa jakthundar faktiskt och jag tror heller inte att de blir extremt vassa.

Korkad korsning av en korkad människa :cool:

Fast jaktgalen är inte synonymt med bra på att jaga :p , finns ju en hel del BC-korsningar t ex som vallar allt de ser men inte är de bra på att valla ändå (de är då vallgalningar) inte heller betyder skapligt vass att den blir extremt vass - men antagligen tillräckligt för att den inte ska passa som jättetrevlig familjehund såsom de flesta mongo-blandningar säljs som på blocket.
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Vad grundar du den kommentaren på? Varför skulle de bli "vassa"..?

/Swat

Vadå vad grundar du den kommentaren på?

Enligt mig är både Kopoven och Dalmatinern inga helylle hundar utan de har mycket egen åsikt och kräver sin ägare så att säga - det grundar jag min åsikt på. Du får gärna tycka annorlunda om du vill.
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Tycker det är helt ok att hundstallet tog emot dessa hundar, de har nog lite högre krav på tilltänkta köpare än den sk. uppfödaren :cool:

Tycker det är rätt åt uppfödaren att denne inte får sin beräknade förtjänst utan får stå där med enbart alla utgifterna, hoppas denne tänker sig för innan dumheten görs om......

Tycker Blocket svämmas över av blandrasvalpar där priserna sänks och sänks.....

För hundarnas skull är det väl bra men jag tycker att man som "uppfödare" kommer lätt undan när man kan göra sig av med den oönskade delen av kullen så här.

Nu har hon ju fått precis det hon ville - en valp efter sin tik (om det nu var det hon ville s a s men för många är dte ju enda syftet med parningen) och sen behöver hon inte ta ansvar för resten...
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Okej... Jag har nog en annan tanke med uttrycket vass, så jag missförstod nog dej!

Har inte träffat så många Kopov, men de jag träffat har varit milda och trevliga, mjuka hundar med bra jaktlust.

De dalmatiner jag varit i kontakt med har däremot varit allt annat än trevliga, så med tanke på att de finns i denna blandras så kan nog mentalitetetn bli lite "vilket skräp som helst".

/Swat
 
Sv: När man inte blir av med sina blandrasvalpar?

Okej... Jag har nog en annan tanke med uttrycket vass, så jag missförstod nog dej!

Har inte träffat så många Kopov, men de jag träffat har varit milda och trevliga, mjuka hundar med bra jaktlust.

De dalmatiner jag varit i kontakt med har däremot varit allt annat än trevliga, så med tanke på att de finns i denna blandras så kan nog mentalitetetn bli lite "vilket skräp som helst".

/Swat

O, vi kan ju enas om att vi båda tycker kombinationen är allt annat än genomtänkt och jag personligen skulle inte ta i en sådan här idiotkorsning (rent ut sagt) med tång ens.

Jag har heller inte träffat så vansinnigt många Kopovs men de jag träffat har varit rätt vass. Det behövs ju en hel del skärpa / vasshet för att gå på gris så att säga... och många av de dalmisar jag träffat har varit ganska oberäkneliga tyvärr.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 702
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 636
Senast: Sesca
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 945
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp