När man jobbar på annan ort

Shaggy

Trådstartare
Jag är anställd på en ort men har även uppdrag på ett par andra. Nu funderar jag på hur jag ska göra med tidsredovisningen när jag åker dit samt hur jag räknar milen. Planen är att snarast börja pendla kollektivt till jobbet men det går bara till min ordinarie arbetsplats. I nuläget kör jag tyvärr bil.

Hittills har jag gjort på lite olika sätt
Ort 1 Sträckan dit är ca 1,5 mil längre att köra och tar ca 25 min längre att köra. Här har jag struntat i milen men räknat den del av pendlingen som är utöver normal pendling som arbetstid.
Ort 2 är 17 mil längre än normalt och tar ungefär 2,25 h mer att köra. Här har jag bokfört både mil och tid hela vägen hemifrån.

Tanken är att jag ska få en bil (inte tjänstebil) och då kommer åka i den. Om det blir till bägge orterna eller bara till ort 2 vet jag inte eftersom jag inte fått reda på ifall jag får ta bilen hem på kvällen för att åka dit jag ska på morgonen. Jag bor alltså mellan min ordinarie arbetsort och ort 1.
Hur brukar sådant här fungera med tider och bilar. Schemamässigt kommer jag åka till ort 1 en dag varannan vecka och ort 2 två dagar i följd en gång varannan vecka. Till det kan det behövas att jag åker även vid andra tillfällen.

Jag vet att jag borde ta de här frågorna med min arbetsgivare men eftersom jag känner mig så osäker på det hela så vill jag gärna ha lite mer input så jag har något att ta med mig in i en diskussion.
 
Vad säger ditt anställningsavtal?
Vad säger det kollektivavtal du arbetar under?
Mitt anställningsavtal säger inget om saken. Kollektivavtalet har jag inte så bra koll på men jag räknas som tjänsteman (unionen) men jobbar bitvis mycket praktiskt.
 
Har du någon placeringsort/plats angivet i ditt avtal?

Normal får du redovisa mil från arbetsplats eller hem (det som ligger närmast dit du ska) samt tiden, för att ta dig till annan ort.
 
Min arbetsplats passar inte solklart in under någon av kategorierna de använder.
Nej - men om du inte vill fråga din chef, så måste du på annat sätt ta reda hur ditt avtal ser ut.
Bättre svar än så kommer du inte få i den här tråden, om du inte vill ge ifrån dig information som kan klargöra vilket kollektivavtal du arbetar under.
 
Så småningom fick jag tag i mitt fackförbund och fick reda på vad som står eller snarare inte står i kollektivavtalet.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 904
Senast: ptr
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 659
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 719
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp