Den här poängen "- Jag som hästförsäljare hamnar i tvister ibland men det är bara amatörer som reklamerar. Proffsen och folk utomlands har ett helt annat tänk i sitt hästköp. Dom gör mycket undersökningar före köp, istället för att leta fel i efterhand. Skulle man av någon anledning vara missnöjd och något inte funkar, så väljer man att antingen gör man något åt saken eller så accepterar man situationen. Köpt är köpt och pengarna är borta. Istället gör man det bästa och vårdar det man har, hästen! " PRECIS SÅ! Är en annan sak om folk luras, men i SÅ många saker så är köparen bara rent av idiot. Dom som faktiskt blivit lurade på riktigt verkar sällan få mycket utav sina reklamationer, medans köpare som denna i artikeln får förlikning. Man får en dålig smak i munnen.
Detta med:
"Hästen läggs ut till försäljning
Vid den här tidpunkten har köparen också lagt ut en annons på hästen med information om att blåsljudet finns men att det inte påverkar hästen. Priset är också satt högre än den ursprungliga köpesumman.
- Köparen värderar alltså hästen högre än köpeskillingen men ligger samtidigt i dispyt med mig som säljare för att hen vill reklamera. Det hela verkar väldigt oseriöst och snart startar köparen en rättsprocess."
Det säger verkligen mycket om köparen tycker jag.