När sätta på dagis?

Sv: När sätta på dagis?

Tänk vad olika det är från kommun till kommun! :crazy:

Här så är kommunen skyldig att ordna en barnomsorgsplats inom tre månader från det att man ställer sitt barn i kö.

Det gäller alltså den kommunala barnomsorgen, vill man ha ett privat alternativ så gäller det i princip att sätta barnet i kö den dagen han/hon föds!

Skrev lite luddigt, här i stan/byn vi bor finns det inga platser, utan barnen kommer att placeras någon annanstans i kommunen där det finns en plats. Och har man inte önskat plats på något av de förskolorna som det finns plats åt ens barn så placeras barnet där det finns en ledig plats. 07orna här vi bor nu kommer troligast att hamna 2 mil ifrån hemmet som närmast.

I kommunen vi ska flytta finns det inga platser alls då kommunen varslat dagmammor. Och ska dessutom stänga en avdelning nästa år och vill ha bort alla som inte har förskolelärarutbildning!
 
Sv: När sätta på dagis?

Har man inte ökat det till 4 månader? I vår kommun har de i alla fall fyra månader på sig att fixa fram en plats och än så länge säger de att de lyckats hålla sig precis inom gränsen.

Till TS: I ditt fall borde det säkert kunna gå att skriva över pappans 60 dagar på dig. Om du haft enskild vårdnad så hade du haft alla dagarna själv, men ni har kanske gemensam vårdnad? Jag vet inte om du kan få alla dagarna om ni skriver över enskild vårdnad till dig? Kan du inte ringa och höra med din kommun, soc etc? Hoppas det löser sig!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 153
Senast: Hajfisk
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 488
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 240
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp