när ser man på hunden om hon är dräktig??

L

lie

min golden kanske är med bebisar, eftersom hon löpte och en annan hund försökte para sig med henne, jag vet inte om han fick * till det* men endå.. när ser man tecken på att de är dräktiga? vilken vecka?
 
Ja, man kan ge dem abortspruta, men det ska ske så fort efter parningen som möjligt, så jag är inte säker på att det går att göra abort när valparna är så stora att de går att se på ultraljudet.

Ta kontakt med veterinär så fort som möjligt, så kan du få konkreta svar!!!!

Hoppades själv att det inte skulle ta sig när min blev tjuvparad... :o :o
Inte smart.... :(
Men hon fick 7 stycken jättesöta blandisar... :angel:
Dock, man ska ju hinna med att ta hand om dem oxå..
 
Fel - tvärtom är det så att den metod som de flesta veterinärer använder idag innebär abortspruta efter med ultraljud konstaterad dräktighet. Detta sker alltså i vecka 3-4, men kan ges ända fram till 42 dygns dräktighet.

Denna spruta jobbar emot dräktighetshormonet och avbryter dräktigheten, valparna resorberas eller stöts bort (kommer ut) beroende på hur långt gången tiken är. Risken för komplikationer är liten, mycket mindre än vid behandling som gjordes tidigare. Då gav man en spruta inom 5 dygn som gjorde att tiken startade om löpet, då var risken för livmoderinflammation ganska stor.
 
ja okej.. ja fast jag vill att hon skulle få valpar nån gång men kanske inte direkt men den ras som hanen är , hanen är en vipet... så är hon med valpar så får hon behålla dem! får åka och göra ultraljud =) tack för svaren i alla fall
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Elvasaga
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 179
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 600
Senast: alicegard
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 726
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp