Bukefalos 28 år!

när ska man byta Säkerhetsväst?

W

wierd_chick

har en säkerhetsväst som jag kanske haft i 2,5-3 år.. inte så länge med andra ord... men den har tagit en hel del smällar... bla. två omkullridningar.. varav den ena var riktigt ordentlig, och jag fick hela hästen över mej... sedan trillade jag av vid ett stenbrott.. landrade på rygg, på två stora vassa stenar.. aj! fick en sten i bakhuvudet med.. så den hjälmen slänger jag.. men på något sätt känns det värre att köpa ny säkerhetsväst.. om det inte är riktigt nödvändigt.. :o
vad tycker ni??
 
jag tycker inte att man ska behöva köpa en ny. den bord tåla att man har ramlat av två gånger.
 
Jag har en Zippa pluss som varit med om en del ,haft den i flera år.Den västen ska tilloch med tåla att en bil kör över den.Så omkullridningar ska västarna tåla annars är det dåligt Framför allt blir det dyrt om man måste köpa ny väst varje gång man druttar i backen.Annat blir det för hjälmar, dom kan ju spricka fast man inte ser det utanpå. :bow:
 
Glömde skriva att du måste känna och bända lite så inget är brutet i västen,men det fattar du väl ändå om det nu är så illa. :bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 848
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 678
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 170
Senast: Pratsch
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 053
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp