När ska vi börja bli oroliga på riktigt?

Ja, han kommer bli skitsur. Så pass sur att han kommer säga upp bekantskapen. Han har ju visat att han inte vill ha så mycket kontakt och sagt till mig att ”Morsan är så dryg och överbeskyddande,hon verkar ju tro att jag är hennes lilla bebis fortfarande!”

Och ja, mamma går upp i varv direkt, det håller jag med om. Jag vet att blir jag mer än en kvart sen från jobbet så måste jag meddela det, annars så tror hon att det hänt något. (Min hund är nämligen där när jag jobbar, så åker alltid dit på direkten efter jobbet)

Men i detta läge tycker jag faktist att oron är befogad.

Även om hon är lite hönsmamma tycker jag att det är befogat att vara orolig. När ni nu båda försökt få kontakt är det bara barnsligt att inte svara om något inte har hänt. Beter man sig som ett barn får man finna sig i att bli behandlad som ett sådant...
 
Han bor i Limhamn, ska ha cykelavstånd till universitetet där han jobbar. Någon som vet vilket universitet det kan vara? Tänker om man kan få tag på honom där igenom i värsta fall.
 
Även om hon är lite hönsmamma tycker jag att det är befogat att vara orolig. När ni nu båda försökt få kontakt är det bara barnsligt att inte svara om något inte har hänt. Beter man sig som ett barn får man finna sig i att bli behandlad som ett sådant...

Att han inte svarat mig kan bero på att han lagt ifrån sig telefonen, men jag tycker att någon gång under 12 h bör man väll kolla den? Även om han kollat när han har fullt upp och tänker ”jag svarar sen” så borde det ju hinna komma ett sen på 12 h...
 
Han bor i Limhamn, ska ha cykelavstånd till universitetet där han jobbar. Någon som vet vilket universitet det kan vara? Tänker om man kan få tag på honom där igenom i värsta fall.
Malmö Universitet, kanske även Lunds Universitet men det är lite längre, 20 km dock fortfarande cykelavstånd. Sen finns även lantbruksuniversitet (SLU) i Alnarp som ligger kanske 8 km från Limhamn.
 
Ja, han kommer bli skitsur. Så pass sur att han kommer säga upp bekantskapen. Han har ju visat att han inte vill ha så mycket kontakt och sagt till mig att ”Morsan är så dryg och överbeskyddande,hon verkar ju tro att jag är hennes lilla bebis fortfarande!”

Och ja, mamma går upp i varv direkt, det håller jag med om. Jag vet att blir jag mer än en kvart sen från jobbet så måste jag meddela det, annars så tror hon att det hänt något. (Min hund är nämligen där när jag jobbar, så åker alltid dit på direkten efter jobbet)

Men i detta läge tycker jag faktist att oron är befogad.
Skriv det i ett sms till honom nu, tänker jag. att du vet att der mamma är hönsig, men att även du nu känner oro och att du tycker att den är befogad. Du vet att han inte vill ha så mycket kontakt och det respekterar du, men du vill gärna ha ett svar så du vet att allt är ok, så släpper du det sedan. Svarar han inte hade jag skcikat dit någon i första hand och sedan ringt polisen. Visar det sig att han mår bra så hade han fått veta lite grann om att respekt går åt två håll, inte bara ett, några ord på ett sms är inget man dör av.
 
Malmö Universitet, kanske även Lunds Universitet men det är lite längre, 20 km men fortfarande cykelavstånd.

Tack, då borde det vara malmös. Han sa att det var så skönt att slippa behöva pendla nu iom nya jobbet, utan nu kunde han ”cykla dit på 10 minuter”. Innan jobbade han på Oatlys och då behövde han bil.

Även om han cyklar mycket och ofta, även träningscyklar, så borde det ta lite längre tid att cykla 2 mil än så om han hade jobbat i Lund?
 
Tack, då borde det vara malmös. Han sa att det var så skönt att slippa behöva pendla nu iom nya jobbet, utan nu kunde han ”cykla dit på 10 minuter”. Innan jobbade han på Oatlys och då behövde han bil.

Även om han cyklar mycket och ofta, även träningscyklar, så borde det ta lite längre tid att cykla 2 mil än så om han hade jobbat i Lund?
Ja, 10 min med cykel från Limhamn måste vara Malmö Universitet.
 
Nu har jag skrivit till honom på Messenger också. Vet inte alls hur aktiv han är där, men chansar. Tänker om han tappat bort mobilen eller om den gått sönder... Är en väldigt gammal modell så skulle inte bli förvånad... Som sagt så använder han den inte så mycket så han har ingen ny,fancy sak. Men dator har han desto rejälare så jag tänker att han borde se det därigenom i sånt fall. Annars så försöker jag kontakta han via jobbet i morgon, sen får han väll bli sur då men vi är oroliga på riktigt nu...
 
Det tycker jag med och jag är inte den som oroar mig i första taget. Ring polisen och säg som det är, att han varit mycket deprimerad och att ni inte får tag på honom. Att ni är oroliga. De svänger förbi när de har tid så det kanske inte sker på en gång, men någon gång brukar de ju hinna.

Ja, även fast det är många år sen så kan det ju komma tillbaka... Eller ligga kvar men att han dolt det bra...

Han har alltid varit den ”tuffa” av oss, bilat ner till England ensam, backpackat, bott i Spanien på en farm några månader, drog från lilla Dalarna till Malmö och pluggade utan att känna en kotte. Kom tillbaka hit och fick jobb, sen saknade han Malmö så mycket så han började söka jobb där helt random, fick jobb, lämnade fast anställning och fin lägenhet här och flyttade in i ett kollektiv tills vidare. Sen fick han tillslut som sagt en egen lägenhet där nere.

Jag är en fegis som knappt varit utanför kommungränsen. Så jag vet inte... Om han varit deprimerad så kanske han ”vågar” göra något åt det också... Det är ju det jag är orolig för. Mamma är mer orolig för att han åkt på Corona och ligger inlagd. Törs inte yttra min oro för henne heller, men har jag inte hört något av brorsan i morgon när jag är dit och hämtar hunden så kan jag inte vara tyst längre... Vi får ringa jobbet,är han inte där så då är det allvar.
 
Ja, även fast det är många år sen så kan det ju komma tillbaka... Eller ligga kvar men att han dolt det bra...

Han har alltid varit den ”tuffa” av oss, bilat ner till England ensam, backpackat, bott i Spanien på en farm några månader, drog från lilla Dalarna till Malmö och pluggade utan att känna en kotte. Kom tillbaka hit och fick jobb, sen saknade han Malmö så mycket så han började söka jobb där helt random, fick jobb, lämnade fast anställning och fin lägenhet här och flyttade in i ett kollektiv tills vidare. Sen fick han tillslut som sagt en egen lägenhet där nere.

Jag är en fegis som knappt varit utanför kommungränsen. Så jag vet inte... Om han varit deprimerad så kanske han ”vågar” göra något åt det också... Det är ju det jag är orolig för. Mamma är mer orolig för att han åkt på Corona och ligger inlagd. Törs inte yttra min oro för henne heller, men har jag inte hört något av brorsan i morgon när jag är dit och hämtar hunden så kan jag inte vara tyst längre... Vi får ringa jobbet,är han inte där så då är det allvar.
Finns det någon möjlighet att han kan ha åkt på någon resa (han kanske har semester) och lämnat telefonen hemma?
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 360
Senast: kubikmeter
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
996
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp