När slutar gräset producera fruktan och växa?

orion_x

Trådstartare
Efter att min tvååring fick fång för snart 8v sen så har hästarna gått i en liten hage. Tanken är att de ska gå på åkern nu i vinter så de har lite mer plats att röra sig på. men när är det riskfritt att släppa fånghästen där? Gräset börjar ju bli lite gult nu och jag funderar på om det är riskfritt att släppa där. Måste väl bli en invänjningsperiod, men frågan är hur stort näringsvärde det är i gräset nu? det är ju några minus på natten, medan det kan gå upp mot 11 grader plus, som det är nu.
 
Sv: När slutar gräset producera fruktan och växa?

Puttar upp! Jag skulle också vilja höra om det finns någon som har ett svar på detta.
 
Sv: När slutar gräset producera fruktan och växa?

Egentligen inte förrän snön täcker marken! Men halten är som lägst när vädret är stabilt grått och vinteraktigt. Kan tyvärr öka igen soliga kalla barmarksdagar. HH
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har två lättfödda hästar som behöver gå ned i vikt under vintern. Vårt hösilage har högt smrp vilket jag blev glad för...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Vivo
·
Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 451
Senast: a1agnlju
·
Hästvård När man söker på internet efter fång och hovbensrotation så finner man oftast tråkiga historier som många gånger slutar med att hästen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 704
Senast: Korven
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 713
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp