När slutar tiken löpa?

S

senap

Hej,

Kanske lite konstig fråga efter att ha haft hund i 7 år, men finns det något sätt att ta reda på när löpet slutar om man inte vet när det började?

Saken är den att vi lämnade vår tik till hundvakter med hanhund där det mycket snart visade sig att hon verkar höglöpa - hanhunden är mycket intresserad av att para sig och vår tik ställer villigt upp sig (brukar fräsa ifrån annars). MEN vi har inte sett några blodspår som vi alltid brukar se, åtminstone första veckan av löpet.

För några veckor sedan såg jag en (1!) misstänkt fläck på golvet och torkade hunden med papper för att kolla men såg ingenting på hunden och har inte sett ett endaste litet stänk på golvet sen dess.

Så nu ska vi åka på semester om ett tag igen med hanhund och jag undrar nu alltså om ni, kloka hundägare, har något tips, annat än att testa med hanhunden, för att ta reda på om hon har löpt färdigt?

/Senap
 
Sv: När slutar tiken löpa?

Även om tikarna blöder väldigt lite och är duktiga på att hålla rent efter sig så kan man ofta se lite blod på ett papper om man provar att "torka" dem lite försiktigt där bak.
 
Sv: När slutar tiken löpa?

Om du stryker handen över baken på tiken och hon lägger svansen snyggt åt sidan så tar hon tacksamt emot en hane också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 205
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Hej, är det vanligt att en tik börjar löpa och sedan slutar blöda? Igår kväll så var det blod när jag torkade och tänkte att hon börjat...
Svar
3
· Visningar
520
Senast: Lillo
·
Hundavel & Ras Hur lätt/svårt är det att missa att en tik löper? En bekant hade sin hane hos en dagmatte som har en tik och där blev, enligt dagmatten...
2
Svar
24
· Visningar
3 261
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp