Nära släktingar driver mig till vansinne

Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Slå på tv:n, fippla runt bland kanalerna. det finns alltid ett heminredningsprogram någonstans, och gör det inte det så är det ett matlagningsprogram just där och då och efter det kommer inredningsprogramme, där eller på annan kanal. Lugn och fin, du hinner nog! :up:
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

jag har ingen tv! :crazy:

men det maste ju finnas nagonting pa en av play kanalerna........*frenetiskt letande borjar medans jag inser att det kanske inte ar sa javla "modernt" att satta tillbaka en vedspis i köket"
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

jag har ingen tv! :crazy:

men det maste ju finnas nagonting pa en av play kanalerna........*frenetiskt letande borjar medans jag inser att det kanske inte ar sa javla "modernt" att satta tillbaka en vedspis i köket"

Här är vi inte alls moderna tydligen (tänk furupanel i hallen) för vedspisen är kvar i köket och värmer så gott just nu!
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Haha, javisst ja...tv är sååå 'igår' ju! :D Fram med en av hushållets paddor! För du har väl minst en sån - jag tror jag såg ett shabby chic-skal till såna på etsy? :D

(jag har tre tv-apparater, varav två tjocktv och inte en endaste padda i hushållet, men shsssss! Säg inget till nån! :nailbiting: )
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Lessen brudar men jag vinner ... Jag har svampad terracottatapet i sovrummet! Beat that:rofl:

Den var ute redan när jag satte upp den -98. Men jag tyckte att den var fin. De senaste tio åren har jag tänkt Fan, nu är det allt hög tid att renovera. Nästa år...

Alltså, jag tycker att fin inredning är jättefint - men jag orkar inte göra något för det:meh:
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Undrar om mitt inlägg där kan locka tillbaka den kära Trassla till Buke. När jag berättade om min tapet nån gång 2001 eller så bröt hon ihop. Och nu har det gått några år till och den hänger fortfarande uppe:D
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

:D Jag minns den tråden och din svampade terracottatapet! Men det måste varit senare än 2001 för då var inte jag med.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Lessen brudar men jag vinner ... Jag har svampad terracottatapet i sovrummet! Beat that:rofl:

:eek: Men ingen fara bläckis
07-01.gif
, härda ut, härda ut - efter furuns comeback och återpension är svampad terracotta stekhett igen, jag lovar! Håll ut! :up: :D
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Alltså, jag tycker att fin inredning är jättefint - men jag orkar inte göra något för det:meh:

Jag har lite samma läge.

Ja, ingen svampad terracottatapet (vad i all världen är en svampad terracottatapet?), men jag tycker att fin inredning är fint, men jag ids inte vidta de åtgärder som en inredning kräver för att bli fin.

Faktum är att jag väldigt sällan hamnar i några hem som ser ut som Honung beskriver dem, men jag tittar ofta in i sådana hem då jag passerar kvarter med nybyggda hus. Alltså, de här panoramafönstren som gör att folk bor som på en scen i sina hem, är inte det ett väldigt konstigt mode? Praktiskt om man vill kopiera grannens inredningsstil, iofs.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Du minns det? Lovely:D

Nä. Det kan ha varit närsomhelst. Lika gärna 2005 som 2007 eller vad som.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Nej, jag ids inte heller. Jag skulle behöva renovera hela lägenheten och skulle säkert få det också, hyresvärden har inte gjort något sedan jag flyttade in och inte ens då tog de hela lägenheten. Därför är mitt kök (håll i dig Philosophia:D) fortfarande gult. Skittrendigt cirka 1990.

Men då ska hela bohaget plockas ihop, allt ska ner från väggarna och efter renovering som byggdammar ner hela lägenheten ska det upp igen. Jag får inte riktigt ihop med de migränanfall jag får varje vecka:meh:
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Faktum är att jag väldigt sällan hamnar i några hem som ser ut som Honung beskriver dem, men jag tittar ofta in i sådana hem då jag passerar kvarter med nybyggda hus. Alltså, de här panoramafönstren som gör att folk bor som på en scen i sina hem, är inte det ett väldigt konstigt mode? Praktiskt om man vill kopiera grannens inredningsstil, iofs.

Jag tycker det är väldigt vanligt hemma hos folk, titta runt en sväng på hemnet bara.
Och det är såna hem som gör mig mindre och mindre benägen att bjuda hem som bor så, hem till mig. Jag känner hur granskande de människorna är, som har inredning som intresse. Och mitt hem bor man i, man umgås i det, men det bör inte granskas. Inte med inredarintresserade ögon då. :o

Har man inte panoramafönster så har man facebook numer! :)
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

:D nja alltsa en riktig padda har jag inte rad med, kor med en Samsung som jag knappt anvander :o (och vi har en tv, men den ar enbart kopplad till spelkonsoler :angel:). Det kanske finns padda imitations skal?
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Alltså, gänget, ni är verkligen efter! Furun kom tillbaka för fleeera år sedan.:p

Blonda träslag, nordiskt ljus jadda-jadda osv. Den lackade, gulnade är väl kanske inte det man såg mest av på mässorna, men till och med furupaneler började dyka upp för cirkus fyra år sedan.

Det snurrar snabbt! Håll fast vid er mossiga inredning, den är het snabbare än ni anar! Sjuttiotalet är här med besked...
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Wow! Jag också! Jag ska till Stockholm nästa vecka, men då är jag redan fullbokad. Ska lägga detta på minnet! TACK!
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Jag tycker det är väldigt vanligt hemma hos folk, titta runt en sväng på hemnet bara.

Har man inte panoramafönster så har man facebook numer! :)

Ja visst, jag ser det som sagt när jag passerar genom bostadsområden och jag vet att jag hade sett det om jag hade varit hemnetknarkare. Men jag hamnar sällan i de hemmen personligen.

Facebook kompenserar väl för panoramafönster, det har du rätt i! Men Facebook döljer också att det är tre veckor sedan man dammsög och att det är kaffefläckar på sofftyget. På den punkten är panoramafönstren mer obarmhärtiga.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Här är vi inte alls moderna tydligen (tänk furupanel i hallen) för vedspisen är kvar i köket och värmer så gott just nu!

jag kanner mig lite avundjuk :D det ar tydligt att jag inte ar sa modern i min renovering och snarare gar mot vad som ar snyggt, praktiskt och passar in i huset. Svart/vit tema hor inte dit, skulle se hemskt ut i det har huset. Sag nagon pa fejjan haromveckan som stolt lade ut bilder dar VARJE rum hade renoverats i svart/vit skala :crazy: ett rum ar ju ok, men hela huset kandes lite overdrivet och opersonligt :o

Men jag erkanner glatt att jag har en svart divan soffa med massa kuddar! daremot sa star tv:n pa en tv-bank gjord av pallar. Jag trodde att jag var lite "out-of-fashion" med det, men nu har jag insett att det nog ar mer "in-fashion" att gora mobler av pallar an vad jag trodde.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 449
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 265
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp