Nära släktingar driver mig till vansinne

Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Bli smickrad istället. Ni är ju deras idoler.

Och sen släpp.

Precis!

<snip>
Vill ni ha lite skoj kan ni ju lägga ut villospår och roa er med att se tvåorna försöka imitera något som ni inte har. Ni kan hinta om att ni ska köpa en lya på rivieran, sen när nr 2 köper den kan ni åka dit och våldgästa :-)

Det tankte jag ocksa pa.:p
Och varfor berattar ni att ni ska titta pa hus och vad ni tycker ar snyggt om det ar sa jobbigt att de foljer efter/koper lika hus och tycker likadant?
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Men om du vill vara så unik och så udda, varför följer du då ett allmängiltigt koncept vad gäller 'äntligen-hemma-koncept-hysterin'? Är det inte så att _alla_ med det intresset för sitt boende följer vad som gäller för stunden? Läser samma inredningstidningar, tittar på samma inredningsprogram, läser samma skvallerblaskor, lagar mat efter samma recept, har samma intresse för släkt, vänner och bekantas senaste nytt? Dumpar byggbara schläsongsoffan samtidigt, fimpar fondväggen samtidigt, idkar compaktliving-koncept samtidigt, köper rött kylskåp samtidigt, har accentfärger samtidigt. Liksom, ni spelar i samma division, ni har samma intressen. Själv kunde jag inte bry mig mindre om inredning som varande ett intresse. Du gör det, din släkting gör det, deal with it.

Precis!

Kollar man i inredningstidningar eller besöker möbelaffären så ser ju allt likadant ut. Överallt!!

Jag skulle behöva köpa en ny soffa. En vanlig hörnsoffa med svängt hörn. Gärna hög rygg så man får stöd för nacken. Och absolut INGA lösa dynor eller kuddar. Som inte kostar en halv förmögenhet... Jag har gett upp då det enda som finns att välja på är divansoffor med låg rygg och massa lösa kuddar och dynor :arghh:

Så det är inte speciellt svårt att inreda sitt hem som någon annan - det finns ju inget annat att välja på liksom :crazy:

Till TS - Släpp det! Du kommer aldrig kunna påverka det i alla fall...

/Lizzie
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Kl

Ja, det låter lite creepy. Jag hade nog slutat visa nya grejer. Att köpa grannhuset utan att berätta innan var verkligen märkligt. Det låter som om ni fått Ove och Anette ur solsidan på halsen! :D
Värst vad ni verkar flytta ofta förresten!
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Precis!

Kollar man i inredningstidningar eller besöker möbelaffären så ser ju allt likadant ut. Överallt!!

Jag skulle behöva köpa en ny soffa. En vanlig hörnsoffa med svängt hörn. Gärna hög rygg så man får stöd för nacken. Och absolut INGA lösa dynor eller kuddar. Som inte kostar en halv förmögenhet... Jag har gett upp då det enda som finns att välja på är divansoffor med låg rygg och massa lösa kuddar och dynor :arghh:

Så det är inte speciellt svårt att inreda sitt hem som någon annan - det finns ju inget annat att välja på liksom :crazy:

Eller hur. Panelgardiner i alla fönster, svarta fällbara stolar med dynor till matplatsen på altanen, låga svarta soffor med kuddar till mysplatsen på altanen, visdomsord al'a facebookfeeden som väggdekor eller på små vita carpe diem-träplattor hängande över något kulört Yankee Candle, skärgårdskänsla i badrummet med drivved och trämåsar på badrumsskåpet, accentfärgade fluffkuddar, svart kakel i köket, shabby chic på köksmöbeln, pulled pork i magen och hunterstövlar i hallen.

Det är inte lätt att vara unik om man hänger med i den svängen liksom.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

:D

Men du glömde fondväggen som envist ristat sig fast i den unike svenskens medvetande.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Eller hur. Panelgardiner i alla fönster, svarta fällbara stolar med dynor till matplatsen på altanen, låga svarta soffor med kuddar till mysplatsen på altanen, visdomsord al'a facebookfeeden som väggdekor eller på små vita carpe diem-träplattor hängande över något kulört Yankee Candle, skärgårdskänsla i badrummet med drivved och trämåsar på badrumsskåpet, accentfärgade fluffkuddar, svart kakel i köket, shabby chic på köksmöbeln, pulled pork i magen och hunterstövlar i hallen.

Det är inte lätt att vara unik om man hänger med i den svängen liksom.

Jag måste vara fullständigt omodern :nailbiting:
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Panelgardiner i alla fönster,

Jag hatar verkligen panelgardiner - det fulaste som finns!!! :yuck: Och inte ändrar sig modet heller utan det verkar hålla i sig hur länge som helst... Jag har inte köpt gardiner på 15 år pga att jag vill ha typ bågkappa eller korta längder med omtag. Jag bor i ett gammal hus och det blir helt fel med panellängder. Tur man är sykunnig :D

/Lizzie
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Eller hur! Första gången jag såg ett par panelgardiner brast jag ut i gapskratt. Jag har inte vant mig än. Vansinnigt strikt och o-ombonad känsla. Men alla är vi olika, som tur är. Även om man kan ha copycats lurkande i släkten! :)
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Äh, du hänger ju inte med i vad som gäller! Fondväggen fimpade jag redan i inlägg #20. Det går undan i den här branchen vettu! :D

Äsch, jag missade det! :D

Fast just fondväggar vet jag inte om det går undan med. Det var väl någon gång i slutet av 90-talet som fondväggarna började dyka upp igen - för att aldrig riktigt försvinna (inbillar jag mig).

Jag är i och för sig inte särskilt unik jag heller. 1997 satte jag upp en fondvägg i köket och målade en vertikal "remsa" i Yves Klein-blått på en vägg i vardagsrummet. Och just nu så gör jag mig faktiskt skyldig till ett "drivvedsbord" med svarta benbockar i mitt arbetsrum :o.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Jag har ett par fondväggar jag med. :) Men av djupt insatta och initierade människor i min omgivning så är fondväggen något som fortfarande gäller, men den ska inte vara i blickfånget - för där ska nu fototapeten vara, som nu är en nygammal variant på fondväggen. Gärna ska det vara ett vilsamt motiv, släta stenar, en brygga i spegelblankt vatten, hängande bambu eller liknande. ;)

Fast det är väl inte fel att hänga med i inredningstrender, men då ska man nog också inse att man kanske inte är ensam om sin stil. Om tjugo år kommer vi fnissa generat åt byggbara soffor och svart kakel som något man hade under början av 2000-talet. Precis som vi idag förskräcker oss åt sjuttiotalets furuinvasion i det svenska folkhemmet. Tror jag.
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Eller hur. Panelgardiner i alla fönster, svarta fällbara stolar med dynor till matplatsen på altanen, låga svarta soffor med kuddar till mysplatsen på altanen, visdomsord al'a facebookfeeden som väggdekor eller på små vita carpe diem-träplattor hängande över något kulört Yankee Candle, skärgårdskänsla i badrummet med drivved och trämåsar på badrumsskåpet, accentfärgade fluffkuddar, svart kakel i köket, shabby chic på köksmöbeln, pulled pork i magen och hunterstövlar i hallen.

Det är inte lätt att vara unik om man hänger med i den svängen liksom.

:D:D:D :up::rofl:
Du glömde Odd Molly koftan oxå på kvinnan i huset, SÅ UNIK och ....eller ja inte...
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Precis som vi idag förskräcker oss åt sjuttiotalets furuinvasion i det svenska folkhemmet. Tror jag.

Vad är det för fel på furu då? :mad: :rofl:

Hela min hall är täckt av furupanel... och ja, eftersom den gjordes när jag föddes så snackar vi tidigt 70-tal :p
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Du är klockren i dina analyser!

(jag ligger på golvet och kvider av skratt)
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

Vad är det för fel på furu då? :mad: :rofl:

Hela min hall är täckt av furupanel... och ja, eftersom den gjordes när jag föddes så snackar vi tidigt 70-tal :p

20-08.gif
Men oj, vad tiden springer iväg
08-08.gif
när man har roligt, nu ropar disken på mig! :D
 
Sv: Nära släktingar driver mig till vansinne

skit! jag som inte planerat in nagonting svart i köket!

for ovrigt har jag inte planerat att ett enda rum ska vara svart/vit fargskala?!?!?!?! jag undrar om jag skulle behova hjalp av nagon med inredningen eftersom det verkar som att alla andra har minst ett rum i den skalan sa jag maste ju vara helt fel ute :nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 490
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp