Bukefalos 28 år!

Sorbe

Trådstartare
Vilka nässugar rekommenderar ni? För- och nackdelar?
Har en Näsfrida som vi använder men min son låter rosslig i näsan även efter (använder Physiomer innan) men det kanske sitter för långt upp för att få ut det? :crazy:
Han använder även napp så måste ju ha fria luftvägar...
Jag har en sån liten gummi nässug också men den klarar knappt att få ut nått.

Någon som testat elektrisk nässug?

Jag har läst lite att barn kan få inflammationer i örat av nässug, någon som kan berätta mer?
 
Vilka nässugar rekommenderar ni? För- och nackdelar?
Har en Näsfrida som vi använder men min son låter rosslig i näsan även efter (använder Physiomer innan) men det kanske sitter för långt upp för att få ut det? :crazy:
Han använder även napp så måste ju ha fria luftvägar...
Jag har en sån liten gummi nässug också men den klarar knappt att få ut nått.

Någon som testat elektrisk nässug?

Jag har läst lite att barn kan få inflammationer i örat av nässug, någon som kan berätta mer?
Ha ha ha. Jag har läst att dom kan få inflammationer av att man INTE använder nässug.

Jag använder en som har en elefant på kartongen. Man använder sig av mjuka engångsgummi filter (fast jag tvättar ur dom och använder dom fler ggr).

Tycker jag får ut en massa snor. Men då suger jag på rejält. Tar även lite nezeril utspädd med koksalt i näsan efteråt. Brukar hjälpa riktigt bra.
 
Här i Österrike avrader barnläkaren, sjukhus osv fran att använda nässug. Jag vet faktiskt inte riktigt varför, har inte läst/lyssnat sa noga eftersom vi haft ngn eller känt behov av att ha ngn trots tre barn. Har kört med bröstmjölk (sa länge jag ammat, även sparat lite i frysen just för nästan, bröstmjölk är det bästa), sen att skölja näsan ordentligt med koksalt.
 
Och mitt bvc säger att man inte ska använda bröstmjölk som nässpray. Glömde fråga varför tyvärr..
Vi kör på näsfrida, får suga rejält ibland men jag tycker att jag får ut det mesta. Får en mycket gladare bebis efteråt i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 248
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 651
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp