Nafsande häst, metoder?

Sv: Nafsande häst, metoder?

Jo, hon var väl den första :bow:

Vad kanon =) Dock funkade inte de metoderna på Mille, han behövde.. vad ska jag kalla det, en strängare metod. Att peta här och där gjorde han mer irriterad, den metod jag fått nu från en annan tränare har gett bättre resultat. Men som sagt alla metoder funkar inte för alla.
 
Sv: Nafsande häst, metoder?

tips: var konsekvent. Min tvååring vill också bita på allt, men det får hon inte. och det gick ganska så fort innan hon slutade..
 
Sv: Nafsande häst, metoder?

Jag har en 1-åring som nafsas. Han biter aldrig i annat än kläder och saker, men det är ganska irriterande.
Han började bita i saker när han var 2 dagar gammal, och har fortsatt sedan dess. Och han biter i precis ALLT han kan komma åt.
Fast mest tror jag att han har "vad-är-det-här-och-hur-smakar-detta" inställningen till saker.
Han hade en period när han nästan slutade helt, men nu har han börjat igen.
Har snappat upp en del tips här i tråden. ska prova och se hur det går.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 295
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 466
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 998
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp