Nagellackskonst! *Bildtråd*

Toksnyggt @Lyan!

Jag sitter just nu och fixar med naglarna. Blir ljuslila med mörklila glitter.. Ska se om jag lyckas få till det så bra att jag vågar visa bild här ;)

---

Tillägg: Det blir uselt. Herregud vad dåligt mitt glitterlack är! Det här är nog sista gången jag använder det...

Senast ändrad:
Jaha....... jag har dött och kommit till himmeln! :love::love::love::love::love:

Vilka konstnärer ni är! Så snygga naglar! :bow:

Jag lyckas ibland få till vanliga franska eller (kanske, med mkt tur) tvådelat med färger.
Har ni lärt på egen hand eller är ni utbildade? Skulle ALDRIG lyckas med glitter och avancerade mönster!

Det finns massvis av klipp på youtube som visar olika knep för att få till snygga naglar :D Sedan är det nog bara att träna, träna och träna.

10424400_302592506569597_1323263682_n.jpg

Sådär blev det. Fotograferade när jag rastade hunden och skulle ta bort det lack som kom utanför naglarna så fort jag kom in. Vad som hände innan det? Jag råkade skrapa tumnageln mot.. något och lacket blev helt förstört. Jag blir knäpp. Det är bara pga glitterlacket det blev så och det är inte första gången det händer heller med just det lacket.

Sååå, hett tips: köp inte lack från Gina tricot, även om de råkar vara fint lilaglittriga. Jäkla skräp :(

Toksnyggt @Lyan!

Jag sitter just nu och fixar med naglarna. Blir ljuslila med mörklila glitter.. Ska se om jag lyckas få till det så bra att jag vågar visa bild här ;)

---

Tillägg: Det blir uselt. Herregud vad dåligt mitt glitterlack är! Det här är nog sista gången jag använder det...

Tack!

Har du provat att svampa på glittret? Det brukar bli bättre då

Jag älskar glitterlacken från Gina , de är ju så fina! Men att svampa funkar bättre, sedan på med Seche Vite så det överlever tills det torkat ordentligt. :)

@Red_Chili Har du Seche vite? När jag använder glitter ovanpå annat lack så tar jag seche vite ovanpå grundfärgen och låter det torka, sedan svampar jag på glitter och avslutar med ännu ett lager seche vite. Har iofs inte provat på ginas lack men det har funkat på alla jag har provat förutom ett odugligt lack från O.P.I

Gjorde en gradient lackning med tre färger på svamp. Lurade på att måla matt över, o testade på en nagel men det var snyggare med blankt lack. Svampade på, Seche Vite över, o sen har jag kompletterat med vanlig överlack ett par gånger under de två veckor som gått sen jag målade. Är fortfarande snyggt, förutom lite vit slitning i topparna... lurar på att bara trycka nagelspetsarna mot svamp med mörkaste färgen för att "laga" färgflödet o sen på med topplack över så det kan sitta en vecka till. Trivs asbra med färgerna. Depends Mirror-lack alla tre :)

10468669_10152883461802542_7449324612194152668_n.jpg

Gjorde en gradient lackning med tre färger på svamp. Lurade på att måla matt över, o testade på en nagel men det var snyggare med blankt lack. Svampade på, Seche Vite över, o sen har jag kompletterat med vanlig överlack ett par gånger under de två veckor som gått sen jag målade. Är fortfarande snyggt, förutom lite vit slitning i topparna... lurar på att bara trycka nagelspetsarna mot svamp med mörkaste färgen för att "laga" färgflödet o sen på med topplack över så det kan sitta en vecka till. Trivs asbra med färgerna. Depends Mirror-lack alla tre :)

10468669_10152883461802542_7449324612194152668_n.jpg

Är det matt-lacket bra? Såg en bild på svarta matta naglar och blev kääär :love:

Ja jag gillar rosa :D Tyvärr är glittret svårt att få till på bild...

Nuvarande:
90B665FD-9E33-4CE3-AC13-3E1258F16D83_zpslhwfx82s.jpg

Dessa älskade jag, bilden gör dem inte alls rättvisa:
06834F72-0EAB-4777-9AD4-EC87DEA8A159_zpsnhmg0efn.jpg

E21EFABF-430B-424F-A240-82B08C4E56F0_zpsclukingj.jpg

Var i USA förra veckan och köpte på mig några Covergirl-nagellack (bland annat ;)) för jag hört gott om dem. Men gud så enkelt de peelas av :eek: Tar inte mer än en halv dag så har hela flagnor av lacket försvunnit, utan att jag ens gör något slitigt. Tråkigt :(

Detta gillar jag däremot, mitt första Claudia-lack för hela 10kr. Täcker asbra på två lager, jag ser löjligt solbränd ut fast jag egentligen aldrig gör det, plus att det håller imponerande bra för det låga priset. Jag gillar inte ens rosa, men jag är glad att jag gav det en chans! ;)

Har påbörjat en kur med Trind nu också, låt se om det fungerar så bra som jag hoppas.. :P

Snygg rosa färg! Vad är Claudia för märke? :)

Såg för övrigt en kund som hade på sig typ finaste nagellacksfärgen jag sett, i all sin enkelhet. Den var lite röd, orange, rosa-aktig (alltså den var enfärgad men kunde inte bestämma nyansen riktigt) inte särskilt skrikig, ganska dov och fin och åh kan inte ens förklara den. Ångrar så att jag inte frågade :angel: men det var dömycket kö så det kändes inte som rätt läge...

Tusen tack, jag har nog aldrig varit så nöjd förut faktiskt, det blev riktigt häftigt! :)
Är det matt-lacket bra? Såg en bild på svarta matta naglar och blev kääär :love:
Hm, jag vet inte riktigt ännu. Nu provade jag med Opi´s matta på en nagel bara, och över metallic blev det typ mjölkigt. Ska testa på svart när det är dags för omlackning så kan jag återkomma med betyg :)

Snygg rosa färg! Vad är Claudia för märke? :)

Jag är nog fel person att svara på det, jag har ingen koll på det märket alls. :P Men det hör väl till de absolut billigaste lacken, dock betydligt bättre pensel än t.ex. Kubiss som är (enligt mig) jobbiga att lacka med. Bra lack för de tio kronorna helt enkelt, köpte mitt på Ge-Kås. :)

@Skyggni Nä inget "vanligt" korallfärgat, det har jag massor. Färgen var lite rödare och mer åt det orange hållet. Ganska mättad färg, och dov. Har faktiskt inte sett en liknande nyans förut, säkert därför jag är så dålig på att förklara. Men den var så fin! På henne iaf, jag är ju lite mer rosa och kall i hudtonen så passar förmodligen inte mig lika bra (får jag trösta mig med).

@cherie Haha. Jo det kan vara svårt att beskriva en specifik färg med ord.
Kanske någon av Maybelline Color Show lacken? Kanske "Orange FIX" eller det är för orange?

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 295
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka