Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ingen bild just nu, MEN jag bara älskar china glaze :love: Lättjobbat, snabbtorkande och snygga kulörer = klart en ny favorit :up:

Senaste china glazelacket, djup lite glittrig lila :love:

14821-klor1_zps55e512da.jpg

Inte fullt så mörkt irl som det ser ut på bilden dock.

Gnist, du har inte provat och försöka måla så det blir en liten böj i stället för en rak kant? Liksom följa nagelns naturliga "smile". Tror det skulle bli ännu snyggare så!

Rak kant blir det mest för att jag inte ids göra den böjd, för mycket pillande med det tycker jag oftast :D
Jag införskaffade faktiskt såna små klistermallar igår till min franska variant. Råkade ramla över några Essie-lack på Kicks, de har rabatt nu för medlemmar... farligt!!! Ska fota under dagen =) En vansinnigt snygg lila, en knallblå och en turkos fick jag med mig hem... hm.. som sagt, farligt med rabatter :D

Har inte sett några såna i nån butik här, annars hade jag nog köpt och provat redan. Känner att ska man göra kanten böjd så måste den bli helt jämn för att det ska bli riktigt snyggt.

Nude bas, sen "fläckar" med rosa och lila. Avslutade med att dutta på lite vitt med en bomullstops här och var och sen klarlack :)

Höll andan och knep igen näsan och gjorde en vända in till lokala parfym/smink/nagel/smyckesbutiken och där fanns såna små klisterremsor, så nu har jag provat, men utan att göra allt för djup böj då jag inte riktigt gillar hur det ser ut när det är så

140823-klor_zpsd74ee327.jpg

China Glazelack igen

Hemma och sjuk och dessutom jättetråkigt korta naglar. Semesternaglarna försvann samma vecka som stallet började, så nu kände jag att de kan ju se liiite fina ut ändå. Går ju att måla dit en kant i alla fall :)

dsc_1628_1_53f9db122a6b2207409ab471.jpg

Okej! Jag har precis målat naglarna med ett enfärgat lack, men nu ångrade jag mig typ.. vill också ha fint glitter. :banghead: :D

Tyckte att det var dags att köpa mitt första OPI lack idag! Har undrat länge hur bra de egentligen kan vara, jag har ju inte gillat vanliga nagellack tidigare utan kört på gellack sedan depends kom. Men jag köpte ett OPI I Just Can't Cope-acabana, det är SKITSNYGGT!! Täcker helt efter två lager, torkar hyfsat snabbt och är jättelätt att stryka på, och den breda borsten är ju perfekt!
Så när jag får mer pengar får det nog bli att köpa något till om jag hittar något jag tycker är lika snyggt som detta!! Har letat länge efter ett snyggt gult och detta är ju drömlacket!! Nu ska i bara se hur länge det sitter utan överlack... Använde tidigare Depends lack (för det mesta) och några andra billigare märken, men gud vilket skillnad det är! Depends är mycket tjockare och täcker sämre än OPIs. Så jag är redan nöjd!
Har tyvärr ingen bild då jag glömde kameran på internatet... Men det kommer när jag har tid!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 239
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka