Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sleepan har helt rätt! Jag målade med Color Club - Blue Heaven och sen när det var helt torrt så tejpade jag olika mönster. Målade över med OPI - You're Such A Budapest och drog av tejpen på en gång, sen topplack på :) Finns dock tejp som har en form av holomönster, men jag tar den enkla vägen så långt det går!

Nu har jag fått 3 av mina 4 paket jag beställde med nagel grejor.
Det som har kommit är små dekorationsstenar i olika färger, fimostavar 25 olika, självhäftande nageldekor 10 olika kartor. En pincett och penslar.
DSC_0139_zpse7c8d73a.jpg

Sleepan har helt rätt! Jag målade med Color Club - Blue Heaven och sen när det var helt torrt så tejpade jag olika mönster. Målade över med OPI - You're Such A Budapest och drog av tejpen på en gång, sen topplack på :) Finns dock tejp som har en form av holomönster, men jag tar den enkla vägen så långt det går!
Ah, kunde ju klickat på bilden, så hade jag sett att där inte var tejp kvar. Snyggt var det i vilket fall :)

Hur funkar fimo-grejerna?
Fimostavar skär man i tunna, tunna skivor. Måla ett klarlack på naglarna, pluppa dit önskade små grejor, klarlack över. Eller så kan man limma dit dem. Allt ifrån fruktsallad till små raggarbilar har jag sett på naglar. Har själv en uppsjö av olika små skivor med blommor, djur, frukter etc.

Fimostavar skär man i tunna, tunna skivor. Måla ett klarlack på naglarna, pluppa dit önskade små grejor, klarlack över. Eller så kan man limma dit dem. Allt ifrån fruktsallad till små raggarbilar har jag sett på naglar. Har själv en uppsjö av olika små skivor med blommor, djur, frukter etc.
Som jag gissade typ :D

Lite kortare, lite glittrigare och rosa :D
140914-klor_zps9d123a75.jpg

Har inte grejat på så mycket med naglarna efter olyckan, men har hunnit med en blekblå skimrande också innan dagens rosatoner och nästa gång jag har den så blir det nog en bild, för den var jäkligt snygg :love:

@Gnist , hihi vi har samma dekorblommor just nu ^^ Fast jag har helrosa naglar :)

Rosa is the shit just nu :laugh: Jag gillar de där blommorna och att de sitter där de gör nu, så pass långt ner beror på att då döljs det där just den nageln böjdes på något vis så det är som ett vitt streck tvärsöver den :nailbiting:

Överlag gillar jag att ha nån liten dekoration på en eller flera naglar, men jag vill gärna se vad jag köper och utbudet här på sånt är m i n i m a l t :meh:

Såhär ser mina ut nu. Stör mig sjukt mycket på att en stor bit av nageln har gått av! Filat nästan 2mm men syns tydligt ändå ;(
10404334_761781193885125_5578011519212992227_n.jpg

Målade de små nageltipparna idag igen i en nästan lite plommonlila färg och än en gång irriterar jag mig lite på att de där fransk manikyrtejpremsorna inte sitter fast ordentligt utan släpper på kanterna så att lacket läker under och kanten blir ful :rage: Blir ett sånt rackarns pyssel att få till kanten snyggt sen :cautious:

Jag rengör, ser till att det är torrt och trycker ner tejpen ordentligt, men ändå släpper det på kanterna, så hur gör ni andra för att få dem att sitta bra och sluta tätt över hela nagelbredden :confused:

2014-09-17%2015.10.58_zpslnvyg589.jpg~320x480

Hoppar in i tråden :)
Naglarna är visserligen byggda, men målade med depends naglack nr. 402 och rosetten gjord med akrylfärg.
Är egentligen för skakig på handen för sånt pill, men det är ju så kul!

Har provat att leka med tejp idag och eftersom vi ska till liseberg i helgen blev det rosa/grön. Ni får ursäkta kladdet runt naglarna men jag får inte bort det utan att ta bort typ allt!
10696299_10152262505232131_481145609115124440_n.jpg

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 307
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 267
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet