Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

De finns på Members för halva priset nu :D Under "Beauty". Finns mörkblå också :angel:

*kl*

Lite OT, men är det någon av er som kommer ihåg om man får ha nagellack eller ej när man sövs för undersökning? Tänkte på att de säkert vill ha såna där syremätningsmojänger på och jag har för mig att någon sköterska sagt till min en gång att det var svårt att mäta om naglarna är lackade...
Mina naglar behöver målas om, men jag orkar inte bry mig om det ifall jag ändå måste ta bort det imorgon kväll :p
Nu har du ju säkert redan varit på din undersökning men kanske är någon annan som funderar.
Jag har nyligen opererats och det stod att jag inte fick ha nagellack. Jag har gele förstärkning så jag pratade då med "min nageltjej" och hon hade frågat hur det låg till när hon själv skulle sövas. Hon hade dessutom testat alla "apparater" de hade för att veta vad hon skulle kunna säga till sina kunder. Man kan ha genomskinligt nagellack, men inte färgat. Alla apparater fungerar, men det är för att de behöver se nagelbädden när du är sövd. De kan tydligen se hur man syresätter sig genom den så därför fungerar ett genomskinligt lack. Så jag hade genomskinlig gelé och det var inga problem!

Senast ändrad:

Kl

Idag kom äntligen min beställning från Pahlish!!!! Jag är rätt kär i alla och kan inte bestämma vilket jag ska prova ikväll. Någon som vill se något av dom på?

6gfmmd.jpg

Den i mitten är egentligen rätt lila.

Håller med! Grymt snyggt!

Nu ska jag prova tre av mina nya lack :D Får väl nästan bli bild här sedan om resultatet blir okej.

Woop!
(fast jag vågade nog inte använda tillräckligt med överlack ändå. next time!)

20140227_201819_zpsbab1e4af.jpg

Färg (som inte syns så bra)
20140227_194647_zpsf1388567.jpg

GLITTER :D
20140227_201904_zpsbd80892f.jpg

Senast ändrad:

Glitter är aldrig fel! :D

*kl*

Jag har beslutsångest! Imorgon ska jag försöka ta mig till salongen och chefen har skvallrat om att hon fått in nya färger på Shellac. Så... Ska jag måla naglarna ikväll eller vänta och se om jag gillar Shellacfärgerna och i så fall testa en av dem? Ahh, dessa svåra beslut. ;)

Ja, för nu läste jag lite noggrannare och insåg att det även kommit in ett nytt slags nagellack som ska sitta i en vecka och som inte behöver härda i någon lampa. Hmm. Spännande, spännande. ;) Då får mina naglar nog vara nakna en dag till!

Oooh, jag vill gärna se/höra hur det fjärde lacket ser ut på! Jag har varit rätt sugen på det men snålar ut hela tiden :p Längtar tills mitten på mars då mitt favvomärke släpper sina vårlack :love:

*kl*

ÄNTLIGEN har jag färg på naglarna igen! :D

Ni må tro att jag var som ett litet barn på julafton när jag fick hjälpa till att packa upp alla nya fina lack på salongen idag! Förutom nya Shellac-färger så fanns det ju då ett helt nytt sort lack som tydligen ska sitta i ca 1 vecka, utan att behöva härdas i UV-ljus. Ett av dem testade jag idag, så det ska bli väldigt intressant att se om det håller lika bra som de lovar.

Märket är CND och denna lacktyp heter Vinylux. Nyansen är Sage Scarf.

20140228_185448.jpg

Jag kunde såklart inte hålla mig ifrån att måla dekorationer på detta, för även om färgen i sig är fin så hade jag ledsnat på lacket när jag kom hem. (Ca 45 min med bil... :angel:)
Ska jag ha ett nagellack som inte har någon form av skimmer, glitter eller liknande i sig, ja då MÅSTE jag ha någon slags dekoration. :p

Åh vad fint det ser ut! :D Riktigt fint dekorerat tycker jag! :)

Ska sätta mig å fila ner naglarna + måla dem (med vad har jag inte bestämt än, haha..) nu ikväll. Trevligt fredagsgöra. ;)

Oj så snyggt!
Ska själv sätta mig och fixa med naglarna någon dag. Har dock samma problem som vanligt: komma på hur de ska fixas :p

Försökte bildgoogla mig till nån mer rättvis bild, men det finns knappt nån.
Den här kom väl närmast (men lite för ljus):
Orly-miss-conduct-intro.jpg

Eller den här (länk)

Helt klart det snyggaste rosa lack jag äger, kan inte låta bli att stirra på mina naglar mest hela tiden

Vad snyggt det var. Vart är det köpt? :)

Det är köpt på Nailsupplies Zarro :)
Men finns säkerligen på Ebay och andra ställen. :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur