Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Som föregående talare säger så ja, det går fint :)
Jag tycker dock att det kan vara svårt att få till en bra övergång, men det är bara till att öva :)

+monimaker: Kul!! Det ger ju ännu fler möjligheter till roliga designs :D
Blir till att öva då!

Kan rekommendera Cactus Nailpolish. En superbra blogg! Dock bloggar hon inte längre, men finns mycket bra att läsa! :)

Hmm så jäkla mycket mer är det allt inte i den flaskan jag har, tycker alla haft en liten bubbla i toppen iallafall. Och vid närmare inspektion så är det i just denna flaska är det mer än 1/3 jag inte kommer åt eftersom den blir vidare i botten :arghh:

Kan man ta en vanlig konstnärs pensel tro eller blir penseln helt förstörd? Om det över huvudtaget funkar att få det på naglarna dvs :cautious:

Det funkar inte att vinkla flaskan så att det rinner mot öppningen, så att du kan doppa penseln där? :)

Naglarna precis fixade på lördagen:
88c4214abca511e3add91207bb9c8442_8.jpg

Naglarna idag:
0a714e48be2711e38c040002c9549ee0_8.jpg

Förvånad att det höll så pass bra, mitt lack brukar inte ens hålla några timmar :p

Älskar denna orange/coral färg, någon som vet en liknande? Tyvärr har inte hm denna längre :(

jag har en orange Isadora Wondernail, tyvärr inte matt utan glittrig (och har ingen aning om den saljs fortfarande - har inte nagot kort med den pa heller).

Gjorde det på jobbet = ingen tillgång till aceton eller dylikt för att ta bort det som man svampar utanför sas.
Men 3timmar senare så var det hårt rakt igenom, utan seche vite så hade det ALDRIG torkat - mkt nöjd med mitt köp! Mer bra topplack till folket :)

Tyvärr inte, redan prövat, är tydligen en lite dumt konstruerad burk :mad:

Jag har köpt vanliga vattenfärgspenslar som jag använder när jag inte når längre med vanliga. Sen har jag bara en liten glasburk med aceton som jag tvättar ur penseln med sen. Använder såna när jag ska svampa också, då svampen suger så mycket färg så man får pensla ihjäl sig annars. Då får man på mycket lack på en gång :)

Håller verkligen med! SKitsnygg ring!

Knappnapp
Fick hem min första glossybox o fick välrden sämsta nagellack!
tre lager, täcker dåligt är tjockt o stora glitter som inte vill sammarbeta - nån som vill ha en stor flaska?
10007446_10152247455031461_8983365993002081964_n.jpg

Det där lacket är inte tänkt att ha för sig själv utan över en färgad bas. Prova över svart! :)

nej så långt är jag oxå med, men organge tjockt lack som lägger sig väldigt ojämt (även där det inte är glitter så är det knölar) känns inte som det blir bra ändå.
Provmålade utan grund för att se hur det var (därför bara tre naglar ;) ) Kan lägga på mörk grund ikväll för ni se men konsistensen var inte jämt, o svårjobbat glitter. :/

Bara tänkte eftersom du skrev att det inte täckte. Det är ju inte tanken...
Prova typ två väldigt tunna lager över mörk bas. Tror ändå det kan bli fint :)
Låter som om det skulle behövas lite nagellacksthinner i lacket dessutom :p Drygt när det är så tjockt!

Förstår det :) ingen fara skedd här.
Thinner har jag hört om men FUNKAR det? Vilket märke isf?
Måste iaf prova, se om jag hittar nått svart eller midnattsblått... *funderar*

Så smidigt så att det finns ett sett med två sådana ringa samt lite små ringar på hm för typ 49:-
Blev kär i det med! Så var ju bara att slå till;)

Funkar thinner i gamla lite intorkade lack med? Finns det på kicks eller dyl. affärer?

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 290
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka