Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag upplever det inte vara borttagningen, utan nagellacken i sig, som sliter på naglarna. Ett bra underlack skulle jag satsa på. Jag använder Trind nagelförstärkare då jag har samma problem, tycker den funkar toppen som underlack också.

Förtydligande: HADE samma problem, det är borta nu :)

Jag håller med om ett vårdande underlack kan vara den enklaste vägen att gå, jag gillar min dip-in remover och vägrar byta :p

Värt att notera är att vissa får allergiska besvär av Trind, det betyder inte att du behöver få problem MiniLi men tycker att en varning kan vara på sin plats. Om det bränner när du använder det, ta bort direkt!

Jag använder mig av Essie - Sensitivity Base Coat och tycker det funkar bra faktiskt, mina naglar kan annars skiva sig om jag använder mycket nagellack (vilket jag gör). Köper den superbilligt via eBay!

Ok! Jag som inte brukar pyssla med naglarna var snål och köpte ett "allt-i-allo-lack" när jag skulle ha underlack och topplack.
Om jag minns rätt är det detta från Depend:
20080825160157.jpg

Är det dåligt?

Kan lägga till att jag de senaste veckorna enbart haft detta och bara kört genomskinligt, men de skivar sig ändå..

Vad har du använt till blommorna och krumelurerna?
Snyggt!

dotzie och sleepan :såg ju defenetivt bättre ut, men ändrade istället färg o som du säger, tre lagar är lite mkt. Får se om jag ska hitta på nått kul med den här, hälla i mer glitter kanske...?

Ett litet tips angående suger crush och andra glitterlack: enklaste och snabbaste sättet att få bort dem är depends lösnagelsremover. Häll upp i en skål, doppa ner fingertipparna och på några minuter är det bara att gnida av det/peta av det med vad än man nu använder.

Enkelt och effektivt :-)

Några är ritade med dotting tools och något är klistermärke :D Rosorna är gjorda med en hårnål, man tager vad man haver...

Det var ju väldigt skillat utav dig isf!

Har ett Konad set hemma men använder det sällan...man lessnar ju lite på att behöva göra rent efter sig :o då använder man ju remover o riskera man att sabba det fina man gjort

*Kl*

Det där med vita lack är svårt alltså.. tar ju en halv evighet innan det torkar. I alla fall mitt nuvarande från Isadora.. Svampade på lite glitter i topparna, hoppas det håller ett tag för min remover tog slut. :P

2wr0vbn.jpg

Jag har aldrig testat det där, så jag vågar inte uttala mig om det. Generellt sett så behöver du nog leta efter baslack där det uttryckligen står att lacket är vårdande/stärkande. Angående snålhet (jag gillar inte heller att punga ut för mycket), mitt kostar 62 kr inklusive frakt så det behöver inte vara superdyrt med underlack som vårdar.

Annars finns också Rejuvacote i två versioner, nummer två är "snällare" och har mindre risk för att irritera. Egentligen tror jag att det sistnämnda är bäst, men jag har redan Essie hemma och det funkar bra för mig :p

Sen måste jag slutligen dela med mig av mina swatches av rent holografiska lack i min samling:
IMG_1465.jpg

(They're not the same, they're similar...)

Är det dåligt?

Kan lägga till att jag de senaste veckorna enbart haft detta och bara kört genomskinligt, men de skivar sig ändå..

Det verkar ju inte fungera för dig så då får det väl räknas som "dåligt", eller åtminstone otillräckligt för att du ska bli av med dina skivande naglar. Jag har hört gott om OPIs underlack, men jag har inte prövat själv. Jag har använt NailTek (ridgefilling base coat) och jag gillade det, hjälpte mig mot mina skivande naglar. Och så Trind, som jag har skrivit :)

Tack! :)

InteAlls: Tröttnar du på de blå och gröna, så anmäler jag mig frivillig att ta hand om dem.. :angel:

*hugger sista knappen*

Vågar man sig på att ha en nagelstärkare under Gellacket?

För mig blev det så att det stärkande lacket brände på fingrarna när jag härdade UVlacket. Har testat tre olika...

Dessutom lossnade gelen för det kom in fukt och annat mellan nageln och gelen där det stärkande absorberats/släpper.

När jag dessutom tänker efter så blir det större risk med mögel osv... :-o

kl

Köpte ett superfint Isadora Sugarcrush sommarlack i persikofärg idag och visade stolt upp det för killen och sa att det kommer vara suuuuuperfräscht på sommaren, hans ironiska kommentarer?
"Jag tyckte det såg lite tomt ut på din nagellackshylla" & "Det är många nagellack du ska använda i sommar…"

:D

Om det är samma lack som jag köpte för ett tag sedan så håller jag med om att det nog blir riktigt fint till sommaren! Haha, vilken respons du fick.. ;)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 182
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025