Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ja, jag har ju köpt Seche Vite efter många tips i denna tråd och jag tycker knappt man behöver vara stilla en stund - det torkar ju på någon minut max känns det som. Förstår inte hur jag klarat mig innan. På med nagellack, på med överlack direkt, och poff! Klar att gå i princip :)

Naglarna blir så fina och glansiga och håller väldigt länge! Älskart!

Trots underlack och Seche Vite håller mina naglar ca ett dygn. Och nu är jag inte ens igång särskilt mycket..
Crap!
Kan gellack sitta på mig tror ni?
Byggda naglar?

Sist jag hade byggda naglar lossnade de betydligt fortare än på gemene man. Så till slut gav jag upp.

@tuaphua Jag vet väldigt lite om gellack och byggda naglar. Hoppas någon annan kan svara :) Men jag vet att för vissa människor så "glider" verkligen nagellacken av, vad man än gör.

Trots underlack och Seche Vite håller mina naglar ca ett dygn. Och nu är jag inte ens igång särskilt mycket..
Crap!
Byggda naglar?

Sist jag hade byggda naglar lossnade de betydligt fortare än på gemene man. Så till slut gav jag upp.

Jag har oxå svårt att få lack att sitta. Seche vite kan jag skala av dag3n efter jag satt på det. Det som hittills suttit bäst är CNDs Vinylux. Det sitter minst en vecka på mig. Bättre om jag är noga med olja varje dag.

Har du gjort naglarna (de byggda) på samma ställe?
Jag har upplevt att det kan vara väldig skillnad i vem som gjort dem, men exakt vad skillnaden varit har jag inte en susning om..

Crap!
Byggda naglar?

Jag har just kommit tillbaks till stan och kommer nu inte vara heltid dagligen i stall och sabba naglarna totalt på bara några h. Alltså tänkte jag att jag äntligen ska börja se lite vårdad och snygg ut om händer och fötter.
Jag har köpt på mig en miljard snygga lack nu bara för att jag inte kunnat ha.. :P
Men jag hinner liksom inte sitta och vänta så värst länge på att lacket ska torka. Att hålla på med fler lager etc känns ju dödsdömt i mitt liv..
Hur gör ni? Finns det knep jag missat?

Just mina Dilbertnaglar är fuskade. Man tar en serietidning, klipper ur den bild man vill ha. Målar nageln i en underlack som ska torka helt, lägger lilla tidningsbiten i vätska, gärna alkoholhaltigt som handsprit eller vodka, när bilden är blöt (tar bara en liten stund) tar du upp biten och trycker mot nageln en liten stund. Då kopieras trycket till nageln. Sen målar man bara överlack över.

Men när man håller på med flera färger får man vänta helt enkelt. Jag brukar måla naglarna medan jag tittar på film, Det blir inte bra att bara måla på snabbtorkande överlack medan underlacket är blött, kan bli bubblor och ojämnheter i lacket då. Så tålamod. Sen måste man ju inte måla allt på en gång egentligen. Man kan ju måla ett lager, vänta tills det torkar, göra nåt annat för att komma tillbaka och måla resten lite senare.
Man kan fuska med acrylfärg också som ju torkar mycket snabbare. Då målar men underlagret med vanligt nagellack, sen målar man mönster med acrylfärg och sen vanligt överlack över. Funkar finfint och tar kortare tid. Lite enklare att jobba med också.

Crap!
Byggda naglar?

Ett tips kan vara att torka av naglarna med nagellacksborttsgning/aceton precis innan man målar nytt. Så att det är helt rent och inga "fettrester" från om man är där och pillar tex. Mitt nagellack började flika sig och ramla av, har suttit bra innan, men ovanstående hjälper faktiskt!

Crap!
Byggda naglar?

Det enda som sitter på mig är gellack. Håller en vecka utan problem. Då brukar jag "laga" lite där det försvunnit lite och köra på ett extra lager överlack. Sen håller det i åtminstone en vecka till, trots att jag sliter väldigt mycket på mina naglar. Dessutom går inte naglarna av vilket alltid händer för mig annars.

Har försökt beställa Darling Diva-lacken direkt från USA,men det gååår inte :cry: Man måste välja stat och gör man inte det kommer man inte vidare.... Har mailat men inte fått ngt svar. Ngn som har tips? Sjukt mkt billigare att beställa från US än EU...
Så för att dränka min sorg råkade jag istället klicka hem lite grejer från en svensk sida :angel:
Så nu väntar jag bara på paketet så jag kan börja leka med lite olika dekorationer, tänkte hitta på något kul till midsommar :D

Har försökt beställa Darling Diva-lacken direkt från USA,men det gååår inte :cry: Man måste välja stat och gör man inte det kommer man inte vidare.... Har mailat men inte fått ngt svar. Ngn som har tips? Sjukt mkt billigare att beställa från US än EU...
Så för att dränka min sorg råkade jag istället klicka hem lite grejer från en svensk sida :angel:
Så nu väntar jag bara på paketet så jag kan börja leka med lite olika dekorationer, tänkte hitta på något kul till midsommar :D
Konstigt! Väljer du Sverige då?

Konstigt! Väljer du Sverige då?
Det gåår liksom inte, i första steget väljer jag att priset ska inkludera frakt till Sverige. Men sen när jag ska fylla i adressen så måste man välja stat, väljer man ingen stat kommer man inte vidare till betalningen. Försöker jag välja en stat bara för att, så säger den att adressen inte stämmer, dööhhh! Suck!

Men kan du inte skriva Skåne?
Vad blev det för andra lack? :)

Själv väntar jag på två jag suktat efter i evigheter, nämligen Emily de Molly - Cosmic & Oceanic Forces :love:

Muscle Car Collection ska jag unna mig när jag tvångsflyttat till Skåne... :p

Dom var ju också apsnygga! Varför finns det så mycket fint för? :angel:
Man kan inte skriva fritt utan bara klicka i de alternativ som finns, ska prova igen idag från datorn och inte iPaden, och maila igen också.
Hamnade på Nagel****huset, blev sugen på lite dekorationer i form av stenar och så slank det med några lack från Claudia också. Har ett av dem från en fynd korg och för 39 kr så är det faktiskt riktigt bra!

Helt OT men ska du flytta till Skåneland?

Tror att jag nu lyckades beställa:bump:
Förhoppningsvis dimper Cobra, Lady Boss, Little Red Corvette och I hate Pink snart ner i en brevlåda nära mig:D
Ca 336 kr för fyra lack inklusive frakt från US, helt klart överkomligt!

Dom var ju också apsnygga! Varför finns det så mycket fint för? :angel:
Man kan inte skriva fritt utan bara klicka i de alternativ som finns, ska prova igen idag från datorn och inte iPaden, och maila igen också.
Hamnade på Nagel****huset, blev sugen på lite dekorationer i form av stenar och så slank det med några lack från Claudia också. Har ett av dem från en fynd korg och för 39 kr så är det faktiskt riktigt bra!

Helt OT men ska du flytta till Skåneland?
Gött att du lyckades göra beställningen tillslut!! :) Dock valde du absolut inte de färgerna jag själv skulle valt, haha. Fast jag ska köpa alla tänkte jag mig :p
LRC har jag dock redan och det är så fint! :)

Och ja, Skåne blir det. Fick min tjänst i Landskrona och inte Göteborg, tyvärr :(

Idag kom mina prylar från Nagel****huset! Älskar onlineshopping! Beställde igår, leverans idag :love:
Så det blev ngt av en testomgång mest för att se hur bra de sitter kvar, kassa bilder, försök att ta bild med iPaden med bara en hand :confused:

@Sleepan nää jag funderade på att ta de blå och turkosa med men jag vet ju att jag gillar röda och rosa toner mest ändå:angel: Kanske kompletterar längre fram;)

Ok, men Landskrona är ju iaf inte superlångt från Götet, hoppas det bli bra! :up:

Jag har haft så många bilder på mobilen att både den och datorn strejkat när jag tvingat ihop dem.. Men nu har jag äntligen fått ordning på det så bidrar med några nagelbilder från senare tid!

Körde på ett korallfärgat lack i topparna och det persikofärgade sugar crush-lacket från Isadora över det.

Lekte med en disksvamp... Det blev ganska gräsligt, och väldigt svårmatchat. ;) Stod inte ut ens i 24 timmar, haha.

Detta gillar jag däremot, mitt första Claudia-lack för hela 10kr. Täcker asbra på två lager, jag ser löjligt solbränd ut fast jag egentligen aldrig gör det, plus att det håller imponerande bra för det låga priset. Jag gillar inte ens rosa, men jag är glad att jag gav det en chans! ;)

Har påbörjat en kur med Trind nu också, låt se om det fungerar så bra som jag hoppas.. :P

Lite från mig.

10453310_719269998136245_5876912109264119428_n.jpg
10441424_717330734996838_4519038231224301773_n.jpg

10441117_712984838764761_8952437325384637617_n.jpg

1002680_692002600862985_6740082809887239901_n.jpg

1948185_688552161208029_1456597605673169492_n.jpg

Jaha....... jag har dött och kommit till himmeln! :love::love::love::love::love:

Vilka konstnärer ni är! Så snygga naglar! :bow:

Jag lyckas ibland få till vanliga franska eller (kanske, med mkt tur) tvådelat med färger.
Har ni lärt på egen hand eller är ni utbildade? Skulle ALDRIG lyckas med glitter och avancerade mönster!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka