Nagellackskonst! *Bildtråd*

Olika färger 9-13/7 och den understa bilden är det jag gjort idag och jag tror det får sitta på. Neutralt för att vara jag, men just nu känns det passande

140709-klor_zps7e4a9365.jpg

140710-klor_zpsf0cd0932.jpg

140711-klor_zps5d1d0c1c.jpg

140713-klor_zps33270b3a.jpg

Frihandar tipparna just nu då jag inte ids böka på med tejp!

Jag är ingen nageltjej egentligen (det avslöjar väl mina nagelband och ickefilade naglar) men jag brukar alltid ha någon färg på naglarna. Idag återupplivade jag denna variant som jag gjort med hjälp av Essies "urban jungle" och "a cut above". Seche vite på och Essies baslack under!

Jättefint!
Och Urban Jungle ska jag köpa! Det är så jävla fint! :)

Blev inspirerad av nyponros så gjorde mina första glittriga nageltoppar en tråkigt kväll här ute på landet. Hade inte så många lack med mig så blev ett nougarfärgat från depend under och colorshow rose mirage uppepå :)

Var inte så svårt som jag trodde även om det inte blev så jämnt direkt, plus att jag nog gick ner lite långt på nageln?

image_zps0f61cccf.jpg

Testade nytt gellack igår, i en helt fantastiskt bra färg!
Diskret, ser fräscht ut och glittrar lite grann i solen. Fick kommentaren "va? har du gjort det där själv?!" idag :D
2014-07-1720181724.jpg

Beställde precis hem ytterligare ett gäng färger av samma märke. Kommer fortsätta att använda gellack så länge jag inte får några oönskade reaktioner. Har det dessutom inte på konstant, låter naglarna slippa sånt en stund mellan varven :) (då får mina vanliga lack rycka in)

@cili Jag tror inte att det är vanligt att folk får reaktioner på gellack, om det är "dyra" märken. Att Depend kallades tillbaka pga innehåll och vad det gett för reaktioner, tror jag är för att de försökte göra en billig kopia och således inte var lika noggranna med vad de stoppade i det... Jag har t ex målat Shellac på mååånga kunder och hittills har ingen reagerat på det. :)
Så bara för att ett märke var skit, så tror jag inte att alla är det. Det var iaf skitsnyggt det du hade, så måla på du. ;)

Länge sen jag hade såhär och alltså, så fick det bli såna tippar idag

140719-klor_zps9644be47.jpg

Lär få sitta tills på onsdag när jag kommer tillbaka dit jag bor igen för i morgon åker jag bort och jag tänker inte ta med några lack ;)

Fick lite inspiration av tråden plus att jag idag typ inte kan tänka på annat en en svalkande pool i hettan:angel:
Så idag blev naglarna såhär:

Tidigare i veckan (också inspirerad av tråden och @Gnist s tippar :D) såg det ut såhär

Jag har mina "finare" lack på tavelramar. Man får plats med två flaskor på bredden.
DSC_8369.jpg

Sen har jag billigare lack i lådorna på sminkbordet.
DSC_8348.jpg

Och alla med smal spets för motivmålning i annan låda
DSC_8340.jpg

Och solen behagar inte titta fram just nu så då fixar man eget solsken. Color club Woodstock or bust, ovanpå ett gult BK självlysande lack
10527574_10152559575647456_1930003969838368605_n.jpg

Såg idag att H&M sålde lack från Ciaté för 50kr :O Vet inte om alla butiker har det men det kan vara värt att kolla. Fanns ett fåtal färger att välja mellan.

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 237
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka