Nagellackskonst! *Bildtråd*

Dagens pyssel med inspiration av @LillaMy84
11026011_10152580814202131_16370428902645936_n.jpg

Kan ju bidra lite till tråden, har kommit in i en period där jag tycker det är himla skoj att leka med water marble :)

IMG_20150223_113830_zpspvglxyib.jpg

Här är det färgerna:
Gargantuan green grape (OPI) - det är också den färgen jag har på resten av naglarna.
Lost my bikini in Molokoni (OPI)
Chic from ears to tail (OPI)
My dogsled is a hybrid (OPI)
Feeli Hot-Hot-Hot (OPI)
Angel with a leadfoot (OPI) har jag som baslack.

Oftast har jag bara marble på tummen och ringfingret, men här gjorde jag på alla naglar:
IMG_20150131_220750_zpshpc6txi7.jpg

Carol about you (OPI)
Angel with a leadfoot (OPI)
Definite must have (OPI)
Blinget är I snow you love me (OPI)

IMG-1422429680030-V_zps9p6bwca7.jpg

Carol about you (OPI)
Angel with a leadfoot (OPI)
Ovanpå har jag Pure pearlfection (Essie)

IMG_20150219_105120_zpsczf5mejg.jpg

Lost my bikini in molokini (OPI)
Did you ear about van gogh (OPI)
Carol about you (OPI)

Samlar just nu på mig lacken från OPI:s Hawaii-kollektion, ska köpa nästan alla ur den.
My gecko does tricks och This color making waves landade i min brevlåda senast, helt kär i Gecko (och i glassen):

IMG_20150211_164249_zpsbczzpmo0.jpg

Fan vad grym du är! Skitduktig på att marbla ju! :)
Jag lyckas aldrig få till det :p

Fan vad grym du är! Skitduktig på att marbla ju! :)
Jag lyckas aldrig få till det :p

Tack så mycket!

Jag har upptäckt den stora hemligheten, vattnet! Att ta vanligt kranvatten funkar aldrig, men min akvarietokiga sambo som har saltvattensakvarium renar varje vecka nytt vatten till sina fiskar...då tar jag lite av det vattnet och det funkar skitbra.

Sen testar jag alltid lacken i vattnet en gång för att se om färgerna är överens med varandra, ibland ser det ju dock bra ut sålänge det ligger i vattnet men blir ändå dåligt på nageln. Detta på bilden nedan blev tex inte så värst bra, den gula (från Art Deco) var för glittrig och smetade ihop sig med de andra färgerna (feeling hot hot hot och lost my bikini in molokini från OPI). Dåligt rengjort runt också, men aja.

IMG-1424763250146-V_zpszgbh1obp.jpg

Tack så mycket!

Jag har upptäckt den stora hemligheten, vattnet! Att ta vanligt kranvatten funkar aldrig, men min akvarietokiga sambo som har saltvattensakvarium renar varje vecka nytt vatten till sina fiskar...då tar jag lite av det vattnet och det funkar skitbra.

Sen testar jag alltid lacken i vattnet en gång för att se om färgerna är överens med varandra, ibland ser det ju dock bra ut sålänge det ligger i vattnet men blir ändå dåligt på nageln. Detta på bilden nedan blev tex inte så värst bra, den gula (från Art Deco) var för glittrig och smetade ihop sig med de andra färgerna (feeling hot hot hot och lost my bikini in molokini från OPI). Dåligt rengjort runt också, men aja.

IMG-1424763250146-V_zpszgbh1obp.jpg
Jag är verkligen sämst på marble. Du får ha skola :)

Vet inte om jag visat den här innan. Var iaf mitt första försök till gradient med svamp, bilden blev sådär då det såg bättre ut irl.

10848370_899957010039164_1129089797_n.jpg

För övrigt kan jag tipsa om att använda skollim runt naglarna för att lacket inte ska fastna. Har köpt sånt flytande skollim på flaska jag helt enkelt bara doppar en pensel i och kladdar runt nageln, låter torka och sen kan man kladda på och bara dra bort limmet hur enkelt som helst! :) Har använt tejp innan men tycker alltid det lyckas släppa så jag ändå får färg utanför

Jag har rensat ur i min samling. Kompisen fick en påse med gott och blandat..... hehe! Kände att det inte var försvarbart att ha så många lack som jag inte använder. Färger som man köpt o sen inte känner passar på en osv. Det var säkert en 30 lack jag gallrade bort, känner mig jätteduktig! Faaaaast... egentligen var det ju för att inte få så dåligt samvete när jag köper nya Dependcollektionen :angel: Har väntat o väntat på den o i veckan ska den komma till Kicks. Pastellfärger... sidenmatta :love: http://www.depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=948 Jag dör lite när jag tittar på dem!!

Det jag har på naglarna nu är deras metallic, o den sitter som berget!!! Verkligen hållbar, o såååå läcker!! 4047 heter den jag har på mig, o på mig blir den mer havsblå/turkos :love: http://www.depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=916

Har även vuxit ur mina små förvaringslådor, så nu frigjorde jag tre lådor i min hurts på kontoret. Det är oftast där jag sitter o lackar då jag har bra höjd och väldigt bra ljus där. Så nu slipper jag igendammade små korgar o kan ha allt i lådor. Jätteskönt! :banana:

Jag har börjat fixa akrylnaglar på mig själv! Är inte speciellt duktig än men det är roligt och jag är nöjd:)

Först hade jag "Crimson" från China Glaze med ett ganska dåligt matt topplack från Rimmel.
DSC_0294-1.jpg

Nu har jag "Goth Black" och "Apricot Gardens" från Depends 7day Hybrid-serie. Tanken var inte att det skulle bli så Halloween-igt, men men.
DSC_0297-1.jpg

DSC_0299.jpg

DSC_0300.jpg

Lyckades inte få med det i mitt inlägg.. Men nu har jag alltså världens beslutsångest vad jag ska hitta på nästa gång det är dags att måla :rofl:
Skulle vilja ha nåt (enkelt!) regnbågigt, nån som har idéer att dela med sig av så tas det tacksamt emot :)
Alltså, när jag hamnade vilse och började läsa i tråden ägde jag allt som allt 2-3 flera år gamla nagellack :o
Vad hände här liksom?! :confused: :rofl:
DSC_0092.jpg

Lyckades inte få med det i mitt inlägg.. Men nu har jag alltså världens beslutsångest vad jag ska hitta på nästa gång det är dags att måla :rofl:
Skulle vilja ha nåt (enkelt!) regnbågigt, nån som har idéer att dela med sig av så tas det tacksamt emot :)
Enkla regnbågiga grejer (länkar eftersom det inte är mina bilder):
http://img4.saintsociety.com/tear/image/original/3004450/14Dec2012/005441/pastel_skittles_nails.png
http://staging.thenailpolishproject...1DC2013-Day-9-Rainbow-Nails-IMG_8956-copy.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/af/92/cd/af92cd9993724b3b2dc9f61428e35f19.jpg

• Gilla
Reactions: Flo
Alla dessa fina nagelbilder ni lägger in! Hur ska man kunna låta bli att lacka naglarna stup i kvarten när ni retas så.. :nailbiting: Jag försöker i alla fall låta bli att dra av detta så länge det ser okej ut, det är helt enkelt för stressigt just nu för att jag ska kunna lägga tid på att måla om ofta.. men det är ju så kul, jag viiiill! haha :D

Alla dessa fina nagelbilder ni lägger in! Hur ska man kunna låta bli att lacka naglarna stup i kvarten när ni retas så.. :nailbiting: Jag försöker i alla fall låta bli att dra av detta så länge det ser okej ut, det är helt enkelt för stressigt just nu för att jag ska kunna lägga tid på att måla om ofta.. men det är ju så kul, jag viiiill! haha :D
Är det glitter påmålat?
På min är glittret i färgen redan. Trodde jag köpt alla färgerna som finns så blev orolig när jag såg din O_o

Är det glitter påmålat?
På min är glittret i färgen redan. Trodde jag köpt alla färgerna som finns så blev orolig när jag såg din O_o

Oroa dig inte, det är påmålat! :D Det är OPI:s 'Comet in the sky' som jag såklart var tvuuungen att köpa! Använder det på massvis med enfärgade lack, passar med allt. Vad är det för lack du samlat ihop? :)

Jag fick ge upp igår och klippa ner alla naglarna helt efter ett par veckor då jag desperat försökt odla upp dem men då det blivit konstant ojämnt eftersom jag lyckas bryta en eller två av dem hela tiden... Vet inte vad det är som har hänt men de har varit ovanligt sköra på senaste, så jag tänkte att det var lika bra att klippa ner och börja om från början liksom. Förberedde mig på tråkiga veckor med superkorta, fula naglar men insåg att det faktiskt kunde bli fint ändå och gjorde ett tappert försök att måla. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet, och skönt är det dessutom att slippa "oroa" sig för vilken nagel man ska lyckas förstöra näst! :p

2015-03-08_174221_54fd80759606ee7da1e69dff.jpg

Ett lager Essie Pearly White följt av ett lager Lumene 3D glitter top coat följt av ett lager Seche Vite.

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 163
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden