Någon med erfarenhet vid artros hos häst?

Vi har aldrig tränat ordentligt. Vi började utvecklas sen kom senskada sen innan vi var igång kom artrosen.
Jag är såklart nöjd om vi kan köra alla gångarter i skogen. Kanske finns andra hästar att rida ibland så man får utvecklas.
Min tanke nu är att kanske börja med NH för att stimulera hjärnan så han kanske ej behöver tröttar ut genom motion. Sen leker han gärna i hagen men kompisarna. Och jag dom.
Men att han typ håller om han står i en hage känns inte ok för en häst som älskar att springa o busa.

Men veterinären förra året saatt han kommer funka till mitt ändamål efter en behandling i ca 1år. Men man tappar tyvärr hoppet o rädd det ska bli behandling 2 gångerper år istället för 1 när man bara kan rida lite lugnt i skogen o ju piggare desto räddare 😴
Ja, vår veterinär pratade också om att det fanns en chans för att han skulle klara sig med en spruta per år. Nu gjorde min ju inte det.

Du får fundera på om det passar dig med en överpigg häst ute och NH. Som dessutom har en fd senskada. Tufft beslut.
 
Ja, vår veterinär pratade också om att det fanns en chans för att han skulle klara sig med en spruta per år. Nu gjorde min ju inte det.

Du får fundera på om det passar dig med en överpigg häst ute och NH. Som dessutom har en fd senskada. Tufft beslut.

Värt en chans o se om nh tröttar ut honom så att han kanske blir lugnare.
Ja är ju lite jobbigt när jag inte vet när om det blir värre så behandlingen inte riktigt hjälper altdet kommer tillbaka flera gånger per år:/
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
386
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 300
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 923
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp