Någon som beställt "De Gogue" hjälptygel från Börjes?

A

Athina

Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Jag gjorde det och fick hem den i fredags och jag måste säga att jag var impad av kvaliteten, läder delarna så mjuka. Skall åka hem till gotland i helgen och prova.
Ville bara dela med mig om det var någon som funderat på att skaffa den, den verkar jätte bra, läderarbeter ser hållbart ut, men att den var så mjuk..*wow*

Köpte även den nya gramantygeln och den var oxå väldigt bra, men lååång, ser lite för lång ut, men det ser nog annorlunda ut när den kommer på en häst!

:D
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Undrar just om hästen kommer att tycka att det är lika mjukt och trevligt...
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

håller med dig, tortyrredskap från börjes :rofl:
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Ah, vad bra!! :)
Jag stod i valet och kvalet. Man vet ju aldrig fran Borjes. Men nu kommer jag att bestalla den. Den ar ju sa billig ocksa.
Det kommer inte att bli en stor order, men ett paket blir det i alla fall.
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Vad trakigt det ar nar vissa manniskor alltid ska klanka ner pa vad andra tycker och gor!
Det blir sa traktig stamning nar anvandare svarar i tradar bara for att klaga pa vad personen som startade traden skrev.
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

jag håller med tassetass för är man nh människa så kan man faktist disskutera med hästen och genom en diskussion få hästen att gå i rätt form utan att ryttaren inverkar.
så det så ;)
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Och om man inte ar NH-manniska da??
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Börjes HP-serie brukar ha bra läder. Synd bara att de använder det till att tillverka fel grejer... Hade gärna velat ha ett enkelt träns med släta lädertyglar i den kvalitetenoch med de fina crown-spännena...
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Ja Svea jag håller med dig, enkla träns.
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Känner jag av en smula sarkasm i det inlägget?

Surt sa räven.

/Jenny
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Är man inte NH-människa så är man elak och håller bara på med hästar för att man vill ha nån stackars varelse att plåga maximalt. GIVETVIS ;)

Eller nåt... Jag gillar inte sarkasm, om det inte är jag själv som levererar den :p
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Är man inte NH-människa så är man elak och håller bara på med hästar för att man vill ha nån stackars varelse att plåga maximalt. GIVETVIS ;)

Eller nåt... Jag gillar inte sarkasm, om det inte är jag själv som levererar den :p

:rofl: :D
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

då använder man hjälpmedel som det trådskrivaren hade köpt :D
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Alltså vad larvigt tycker jag rent utsagt. NH-människa... Ok, så bara för att jag använder en hjälptygel vid longering så e jag hästmisshandlare då eller?
Jag tycker att man inte skall uttala sig om sådant förän man vet vem det är man "talar" illa om. Inte för att jag tar illa upp, men vad är det för exempel ni sätter egentligen?

Jag rider aldrig med hjälptygel, jag har ridit enstaka gången på graman, då på hingsten och det är endast som en extra livlina i skogen.

Skall komma ihåg det på nästa träning (då jag rider och tränar w.ridning) att närjag har mina side-reins som en del andra så skall jag påpeka att vi e hästmisshandlare...
:devil:
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

oj, du va nog den enda som missade min ironi i det hela; läd heeeeela tråden i gång till vet ja :)
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Jag missade ingen ironi, men jag tycker iaf att det är jävligt lartvigt alltså. Och ironiska komentarer... spydigt !
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

vad är larvigt?
Jag är inte ett dugg emot hjälptyglar, utan jag räknas ( i vissa ögon) som en ond människa ;)
och jo, du missade ALL ironi
 
Re: Någon som beställt \"De Gogue\" hjälptygel från Börjes?

Men ingen kan ju missa den ironin! Men man får väl lov att säga så ändå. Fan vissa är ju sådana, jag har varit i kontakt med många. Fan det var ju en tjej som tycket hon verkligen tänjt på sina regler om att vara så naturlig som möjligt... hon ville aldrig använda någon form av hjälp, inget spö, inga sporrar, ingen pad under sadeln ingen martingal... men så köpte hon ett 3delat bett och tyckte att hon verkligen tänjt på sina regler och ristrektioner på det omrädet, fan jag trodde jag skulle döööö...

JAg kan inte säga att jag e för eller emot hjälptyglar, men jag skulle gärna ha ihjäl dom människor jag sett som totalt missbrukar sina medel och skadar sina hästar. :devil:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 154
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 762
Senast: moster
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 862
Senast: NotlikeI
·
Relationer Idag sa jag till min pojkvän/sambo att jag imorgon skulle packa ihop det mesta utav mina grejer för att flytta hem till mina föräldrar...
2
Svar
35
· Visningar
4 485
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp