Någon som har ett Rambo täcke?

MissWKG

Trådstartare
Tänkte inhandla nya täcken åt pållen men blev väldigt osäker på storleken.. jag har tyvärr inte hästen hemma just nu så kan inte mäta hennes rygg. Hon har i normala fall 145cm i andra märken, men försäljaren trodde hon kunde ha 140 då HW's täcken är 5% större än andra märken, stämmer det? Jag är mest inne på WUG modellerna om det har någon storleks betydelse, vill även veta hur dom med vanlig halsskärning är i storleken. Hon är ca 165cm hög, bifogar bild så ni kan se hur hon är byggd. Tacksam för svar då jag inte vet om jag ska ta 140 eller 145.. vill ju inte att det ska bli för kort, men inte för stort heller. Självklart är det ju inte erat fel om jag tar fel storlek, men ni kanske kan guida mig en bit på vägen med era egna erfarenheter :D

img_2122_163178814.jpg

img_2123_163178861.jpg

Sv: Någon som har ett Rambo täcke?

Av egen erfarenhet så måste jag nog säga att jag tycker du ska köpa 6'6 (alltså 145 täcken).. Jag har haft det på min förra häst (och förrförra som jag endast hade i ett par månader då köpet fick gå tillbaka pga dolda fel (denna häst var ca 163-164 men ganska grov - kunde ej ha Wug modellerna)) och hon kändes mindre än vad din är.. Ca 162 hög och inte någon direkt grov typ av häst.. Men om du anser att 145 är något förstort för din häst så ska du köpa 6'3 (140 istället).. Har haft en sådan 160 cm häst också och 6'3 satt som smäck på henne :laugh:!

Lite trådkap..

Någon som köper innetäcken i en storlek mindre än utetäckena? Jag har en liten treåring nu som behöver en helt ny garderob.. Har köpt 6'3 till henne i utetäcken men de är ganska stora tycker jag.. Funderar på om jag ska ta 6'0 i innetäckena men de får max vara 5 cm mindre annars blir de förkorta till henne.. Tror ni hon kan ha 6'0? Tänker på Rambo fleece (Newmarket eller det nya), Amigo stalltäcken samt Helix täcket om det är så att de är olika i storlek :angel:..

Någon som köper innetäcken i en storlek mindre än utetäckena?

Nu har jag ingen personlig erfarenhet av HW (bortsett från ett tunt "nät"/svettäcke, äger jag inget). Men tjocka utetäcken har jag ofta fått köpa i en storlek större än tunnare täcken (såsom tunt fodrade regntäcken, fleecetäcken).

Jag har ett Rambo till min som har 135 i vanliga fall. 135 finns ju inte att välja på hos HW så mitt är 130 och det är rymligt till min häst, sitter jättebra men skulle inte varit större. Så jag upplever att det är ganska stort i storleken. Nu har jag inte wugmodellen utan ett med vanlig halsskärning, ofodrat.

Japp jag köper innetäcken i en storlek mindre. 6,6 på utetäcken och 6,3 på innetäcken.

Till TS
Jag skulle satsa på 6,6 täcke, iaf om det gäller ett utetäcke!

Tack så mkt för svar :-)! Då lutar det åt att jag beställer 6'0 i innetäckena :-)!

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: MiniLi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 437
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 135
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 286
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka