Någon som har

sussisus

Trådstartare
Canon SX-20 IS Powershot och Canon A480 Powershot?
Och kan dela med sig av erfarenheter, för- och nackdelar?

Jag är förvisso nöjd med min S5IS-kamera, men den börjar bli lite sölig eller vad det nu är. Så jag har börjat titta på en ny kamera.
Systemkamera vill jag inte ha, för det är för många inställningar att hålla reda på (ja, jag vet att det finns auto-grejer på en systemkamera).
Är ute efter att fota fåglar, fjärilar, blommor, djur i rörelser.

Dessutom är jag intresserad av att få tag i en liten smidig kamera att ha med där den stora kameran är för klumpig.
Vill inte ha en en telefon med kamera i, jag har en alldeles utmärkt fungerande mobiltelefon.

Sv: Någon som har

Jag har en A480.
Den är enkel och funkar bra men drar väldigt mkt batteri. Sätter jag i nya så börjar lampan blinka efter 5-6 kort.
Spelar ingen roll om det är dyra eller billiga batterier.

En batteriätare, inte bra.
Då borde jag kanske kolla efter en annan kamera.

Jag har en A480.
Den är enkel och funkar bra men drar väldigt mkt batteri. Sätter jag i nya så börjar lampan blinka efter 5-6 kort.
Spelar ingen roll om det är dyra eller billiga batterier.

Det problemet har inte jag haft alls med samma kamera.
Jag har fått lära mig lite om batteri och man ska ha så hög mAh som möjligt för att de skall hålla så länge som möjligt.

Det skall helst vara 2600mAh bör det vara på de AA batteri som man har till digitalkamera.

Min digitalkamera, dock inte samma märke var batteriätare, fick byta batterier hela tiden kändes det som, sen bytte jag till laddningbara batterier och då blev det mycket längre batteritid!

Vet inte om jag hade nå superladdningbara, köpte dom billigaste jag hittade tror jag och dom blev ju laddade massor med gånger, använde samma i minst 1 års tid.

Testat byta mellan "vanliga" och laddningsbara?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på... 2
Svar
25
· Visningar
2 392
IT & mobiler Hej allihopa, hoppas jag la tråden rätt! :) Jag har haft min mobiltelefon i några år nu och jag känner att jag vill byta upp mig till...
Svar
14
· Visningar
4 251
  • Låst
IT & mobiler Börjar bli sugen på att skaffa ny digitalkamera, tyvärr tillåter inte min ekonomi att jag köper en systemdigitalkamera annars hade jag...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: Ragatan
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka