Någon som kan rekommendera en bra bok om valpning?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare KaZa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 785

Bukefalos 30 år!

K

KaZa

Jag tänkte köpa en bok om valpning. Någon som har några förslag på BRA böcker? Man är ju i väntans tider. :D :D :bump:

Ska du ha valpar?? :eek:
Vad kul!! :) :) :)
Vet tyvärr ingen bra bok, det brukar ju finnas lite om det ämnet i de flesta allmänna hundböcker.

Tja, vovven får stå för valpandet. :D :D

Men annars så blir det förhoppningsvis en hel drös av lurviga små schäferbäbisar. :love: :love: :love:

Ni får väl komma över och kika på dem någon dag. Eller så får Du träffa det lilla monster som troligen blir kvar hos oss... :angel: :angel: :angel:

Ja, jag får ju hjälp utav min tiks uppfödare under valpning och tiden innan och efter. Men det hade varit kul att läsa lite mer ingående om allt runt omkring en valpning. Så man kan lugna Hussen som troligen kommer ligga avsvimmad utanför valprummet. :D :D

Jag kan tipsa om hunduppfödarens handbok. Den ges ut av ICA-förlaget och är uppskattad av många uppfödare.

Hunduppfödarens handbok är jättebra och heltäckande. Tycker även att Valpningsboken av Anne-Sofie Lagerstedt, som inriktar sig mer på just parning och valpning är bra och läsvärd.

Liknande trådar

• Seniorkoll på hund vad ska jag be dem kolla?
  • AdTab (utbruten från Valp 2025)
  • Öroninflammation hund
  • Vara dagmatte, hur funkar det?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat