Bukefalos 28 år!

Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

S

Soranto

Är det någon som ska läsa distanskursen Hästens Utfodring på SLU, som startar i mars? Har anmält mig, och såg att kursen var full. Det borde väl vara någon från buke som ska läsa den? :laugh:

Mod får gärna flytta tråden om den ska ligga någon annanstans :)
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Jag är inte anmäld, men blev nyfiken! Vad är det för kurs? Studiemedelberättigad eller kostar pengar?
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Jag har som plan att läsa den nån gång i livet :angel:. Men först måste jag läsa Naturkunskap B på Komvux. Sedan måste jag komma över skräcken över det där arbetet man ska göra på alla förba--ade utbildningar... jag får sån jäkla ångest av uppsatser o.dyl. :crazy:

Men skriv gärna här eftersom hur kursen är, så man får veta och bli taggad till nästa omgång :)
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Jag läste den förra året! :)
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Haha det hoppas jag inte att det är... :/
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

jag tror jag ska läsa den.. ska bestämma mig alldeles snart!
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Visst skulle man skicka ett mail innan? Jag har tappat bort papperet med mailadressen, har letat överallt. Du kanske kan pm:a mig adressen?
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Jag ska också läsa den i år, var antagen redan förra året men tackade nej då. Nu är det iaf dags! Vi ses nästa helg!
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

KL

Jag blir jättesugen på att läsa någon liknande kurs i framtiden, men frågan är vad jag har för chanser att komma in iom att jag inte har fullföljt någon gymnasieutbildning... :o

Ärligt talat så minns jag knappt vilka kurser jag läst och när, och vilka jag har betyg i och inte, men det kan man kanske ta reda på?

Men som exempel, för denna foderkurs krävs att man läst Naturkunskap B. När läser man normalt sett den under gymnasiet? Dvs, borde jag ha hunnit läsa den kursen, eller finns det risk att jag behöver läsa in den på Komvux?

Jag har gått 1,5 år på Naturvetenskaplig och har väl betyg i matte A och B åtminstone, samt ett par engelska- och svenskakurser. Säkerligen någon fysik- och kemikurs också, men som sagt, minnena är luddiga och papprena borta. :crazy:
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Jag tror inte den ingick i mitt ordinarie gymnasieprogram i af, tror jag läste in den i efterhand på komvux men är inte säker.
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Förutom NkB behöver du också grundläggande behörighet för högskolestudier, (behövs för alla kurs och program) har du inte gått hela gymnasiet eller motsvarande har du troligen inte det och då spelar det ingen roll om du har läst NkB eller inte.

Här kan du läsa mer; https://www.studera.nu/studera/561.html
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Jag ska oxå!!!

Någon som ska åka från Stockholm centalen??
Kanske kan ha följe så blir det inte så ensamt.....plus att jag vet inte om jag hittar :o
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Väldigt intressant :idea: mycke kände man redan till men där var en del nytt och en del man fick bekräftat.....

Själv då??
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Jag tyckte också helgen var bra, synd att den inte var längre bara! Jag lärde mig mycket nytt och fick en del saker som jag på nåt sätt "bara vetat" bekräftade.
Dessutom var det en schysst omväxling mot mina vanliga ingenjörsstudier också!
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Väldigt intressant :idea: mycke kände man redan till men där var en del nytt och en del man fick bekräftat.....

Själv då??

Jag tyckte också helgen var bra, synd att den inte var längre bara! Jag lärde mig mycket nytt och fick en del saker som jag på nåt sätt "bara vetat" bekräftade.
Dessutom var det en schysst omväxling mot mina vanliga ingenjörsstudier också!

Håller med om att helgen var lite kort, speciellt fredagskvällens föreläsning hade mer än gärna fått vara en heldag. Men annars är jag nöjd! Glad att jag faktiskt kom iväg. (Var väldigt nära att jag inte kom iväg pga en massa strul.)
 
Sv: Någon som ska läsa "Hästens Utfodring" på SLU i mars?

Håller med om att helgen var lite kort, speciellt fredagskvällens föreläsning hade mer än gärna fått vara en heldag. Men annars är jag nöjd! Glad att jag faktiskt kom iväg. (Var väldigt nära att jag inte kom iväg pga en massa strul.)

Vi kanske ska skicka in att vi vill ha mer om vallfoder(antar att det var det du syftade på) som önskeföreläsning nästa gång, för det vill jag också!

Edit; Äsch, jag gick och skickade ett mail på en gång istället!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 655
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 439
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 040
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp