Någon som tittar på Masked singer? Har ni några gissningar?

Bukefalos 30 år!

Mumien borde ju rimligtvis vara Ahmed Berhan, med tanke på längden, basket och ledarreferenserna (programledare).
Men mest pga längden. :p

Jag brukar vara jättedålig på att gissa, men mumien känns som e-type. Ledtråden "mig kan ni inte köra med, även om det kanske verkar så" tänker jag syftar på bilmodellen e-type. Det kan ju vara villospår också, men det lät ganska likt honom också.

Jag brukar vara jättedålig på att gissa, men mumien känns som e-type. Ledtråden "mig kan ni inte köra med, även om det kanske verkar så" tänker jag syftar på bilmodellen e-type. Det kan ju vara villospår också, men det lät ganska likt honom också.
”Djuriskt kraftpaket” pekar ju också däråt, plus ett gäng låttitlar (förföljd av demoner och prins av Egypten), men det känns för simpelt? Det brukar ju vara betydligt mer kryptiskt än så i första avsnittet, och snarare försök till att avleda?

”Djuriskt kraftpaket” pekar ju också däråt, plus ett gäng låttitlar (förföljd av demoner och prins av Egypten), men det känns för simpelt? Det brukar ju vara betydligt mer kryptiskt än så i första avsnittet, och snarare försök till att avleda?
Ja, onekligen en möjlighet. Jag brukar som sagt vara urusel på att gissa 😂

Tittat på veckans avsnitt. Karatekatten tycker jag många ledtrådar stämmer på Zlatan.

Sheriffen känns som en sångare, Musikalartist eller operasångare. Kanske opera ändå med tanke på att aria nämndes i ledtrådarns. Men det kan vara ett villospår. Med tanke på kopplingen till Papi Raul en lite äldre person men har ingen gissning på namn.

Höstacken tror jag är en idrottare. Gala kan syfta på idrottsgalan och medalj från de ringmärkta spelen en OS-medalj. Kanske en lagspelare, eventuellt en fotbollstjej ksnske. Men har ingen gissning på namn.

Knasbollen och Stekaren är jag helt clueless på.

Tyckte fredagens gäng var skitsvåra? Hade verkligen inte en susning om en enda? Det enda var när Pernilla gissade på Sara Sommerfeldt på Knasbollen, det kändes som att det kanske kunde vara hon. Men jag hade aldrig kommit på det själv.

Mumien måste vara E-type som tidigare nämnts. Både ledtrådarna och rösten stämmer.
Ja, jag tyckte verkligen det var lite väl enkla ledtrådar med både sportbilsreferenserna och låttitlar, men rösten låter ju onekligen så. Jag tycker de oftast brukar vara mer kryptiska i första programmet, men det kanske de inte alltid är längre? Fast jämför man med Bodströms ledtrådar så är ju det här typ barnfrågeversionen? 😂

Min gissning på gräsklipparen är Caroline Seger, men jag har en tendens till att se idrottare överallt i det här och det är sällan så många med. :p

Kollar i efterhand och minns inte vem som hade ledtråden ”lagligt brott”, men det måste väl syfta på nåt slags benbrott?

Jag tycker papegojan låter som en kille, så jag blir förvirrad när panelen säger hon. Men det är roligt varje gång de säger Pung-papegojan. :rofl:

Att E-Type var mumien kändes rätt troligt efter hans fina tolkning av Roxettes låt, men jag var inte helt säker.

I övrigt är jag väldigt, väldigt osäker på allihop.

Har ni några gissningar? Jsg tittar just nu på fredagens program och tycker det var väldigt svårt.

Den enda gissningen jag har är på Mumien som jag tror kan vara Fredrik Reinfeldt. Vald gfera gånger av folket stämner ju på att han varit statsminister. Bosse Andrsson som kom in i slutet var ordförande för Djurgården när Fredrik Reinfeldt var nominerad till styrelsen och röstades ner.

LEetråden med sjungit kampsånger skulle kunna refera till att han stått på läktaren när Djurgården spelat. Det var också en referens till öppna era hjärtan och ta emot en sång från fjärran land. Fredrik Reinfeldt hade ett tal i valupptakten 2014 som hette öppna era hjärtan.
Ligger hemma sjuk och kollat ikapp. Om det inte hade varit för att det var orimligt rent tidsmässigt hade jag gärna gissat på syskonen wranå som äggen.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka