Något som får en att somna

Testat nitrazepam och flunitrazepam? Sägs ju vara mer potent än imovane och stilnoct... (På mig funkade dom inte alls tyvärr).

Jag käkade ju både lamictal och seroquel depot och så snabbverkande seroquel till natten, så det går säkert att få testa för dig med om du vill?
 
Lergigan comp. Ej beroendeframkallande och används främst mot graviditetsillamående, men även ångest, sömnstörning, som lugnande innan op etc. Tas på eftermiddagen, då gör blandningen med koffeinet att jag blir ganska lugn och pigg (konstig känsla, men så är det). Sedan blir jag sååå trött. Jag somnar alltid som klubbad. Har även Stilnoct, men detta fungerar lika bra på mig i alla fall och är inte beroendeframkallande. Lycka till med sömnen oavsett vilket preparat du hittar.
 
Jag har också sömnproblem. Har testat:
Atarax
Propavan kan ge rastlösa ben för en del personer
Theralen
Seroquel direktverkande
Seroquel depot
Zyprexa funkade rätt bra när jag tog den kl 16, slutade pga diabetesrisken
Nozinan
Stilnoct/zolpidem
Imovane/zopiklon
Circadin
Melatonin
mirtazapin
Stesolid

Har även kombinerat två-tre av alla ovanstående. Imovane och Stilnoct har jag tagit så länge så nu funkar de bara 4-5 nätter, sen måste jag göra uppehåll. Just nu kör jag med Melatonin och mirtazapin, det funkar sådär...somnar rätt fort (tar mirtan 3-4 timmar innan och melatoninet precis när jag ska sova), mirtazapin kan man behöva ta ett tag innan den har full effekt. Det är en antidep som har trötthet som biverkan, den kan även funka mot ångest.

Jag har även gjort några spellistor, under flera månader lyssnade jag på samma lista, i början låg jag vaken hela natten och lyssnade men så småningom somnade jag tidigare och tidigare. Nu verkar hjärnan ha kopplat ihop den musiken med sömn så om jag är tillräckligt trött somnar jag inom 2-3 låtar...hjälper även hjärnan att inte tänka så mycket.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 962
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Jag har sen 20 år tillbaks dragits med svåra sömnbesvär. Jag har en whiplash och finromyalgi som båda ger värk. Det medicineras jag bara...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 377
Kropp & Själ Har sen drygt tre år tillbaka jätteproblem med sömnen. Tar flera timmar att somna trots att jag känner mig helt slut, sen sover jag en...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 768
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Anonymt nick, även om det inte är så himla jobbigt att prata med vänner om, så vill jag ändå inte att det ska kunna härledas vem jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 577
Senast: L8P8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp