Några bra KAMEROR därute?!

Pernilla_

Trådstartare
Nu är det så att jag JÄTTEMYCKET vill ha en kamera, men kan inte så mycket om sådana manicker..:angel: jag vill bara att den ska:

* Ta bra bilder, ca 10 megapixel
* Vara bra att fota hästar med, dvs på skarpa bilder som är tagna i snabb rörelse(kallas inte det snabb slutartid?)
* Ha ganska bra zoom
* inte megadyr(maxgräns 3-4000)

Någon snäll bukare som kan mer om kameror än jag?:p Ni kanske har någon bra själv ni kan tipsa om och gärna lägga in lite bilder som ni tagit med den!:idea:

Tackar för all hjälp!:bow:

(om denna tråden borde ligga någon annastans så skulle jag bli jättetacksam om moderator kunde flytta den:))

Sv: Några bra KAMEROR därute?!

Kolle efter serien Nikon Coolpix, ex p90. Känner en som har en från den serien och de passar utmärkt för vanligt "hobbyfotande", den har även de inställningarna som krävs för att ta bra bilder på hästar. :)

kom ihåg att du bara kommer kunna fota hästar utomhus med en sådan kamera... för innomhus behövs det andra grejer tyvärr..

Tack, ska kolla upp det!:)

Blir bilderna dåliga inomhus öht, eller är det bara i ridhus?

det beror helt och hållet på ljussättningen. är det dåligt med ljus måste du ha antingen ett av dessa två saker, eller båda.

Objektiv med STORT ljusinsläpp (dvs bländare under 2.8 iaf, helst är väl 1.4 att rekkomendera men är pengar ingen fråga finns det ner till 0.8 såvitt jag vet...)
Blixt.

Liknande trådar

IT & mobiler Har funderingar på att skaffa mig en kamera för att kunna fota på lite längre avstånd än vad som funkar med mobiltelefonen. Jag är...
Svar
12
· Visningar
1 244
Senast: Tulip
·
IT & mobiler Jag ska köpa ny kamera och vill (förstås) ha en så bra kamera till ett så lågt pris som möjligt. Med ett maxpris på 1500 kronor så är...
Svar
1
· Visningar
1 066
Senast: Generalen
·
IT & mobiler Hej allihopa, hoppas jag la tråden rätt! :) Jag har haft min mobiltelefon i några år nu och jag känner att jag vill byta upp mig till...
Svar
14
· Visningar
4 256
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 918
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka