Några fler som kör geocaching?

Vi höll på en period för ungefär tio år sedan. Sedan rann det ut i sanden lite i och med ankomsten av barn nummer 2. Men vi tog upp det igen litegrann förra sommaren och plockade några lätta i närområdet. Det är väldigt roligt.
 
Tog min första idag! :D Verkar vara en kul hobby, roligt att hitta nya platser och en bra motivationsfaktor att gå nya rundor med hunden. :up: Lär nog bli flera!

Ja, det är massa fördelar med gecaching. Vilka nya platser man ser, jag fann tex en länsskylt på en cykelväg. Förmodligen den gamla bilvägen :)

Igår var jag och min 10årige son ute på jakt, tror det var 7 stycken vi hittade. Det passade honom perfekt, jag gav en ledtråd när vi var nära och han hittade ofta direkt :D
 
Jag har nog hållit på i närmre två år nu. Blir kanske inte så mycket i vardagen för det finns inte så många här. Så det blir desto mer på resor.
 
Hittade två till i hembyn idag. :D Och sökte ytterligare en i säkert 45 min, utan resultat - frustrerande! :cautious: Anar att man kan bli smått besatt av det här om man inte aktar sig. :p
 
Tack vare den här tråden tog jag min första igår. De andra i byn ska jag och dottern ta när tid infinner sig. Sedan får vi se hur det utvecklar sig.

Vad har ni andra för "tillbehör"? Är det bara den appen "Geocaching" som gäller? Varför jag frågar är för att ngn beklagade sig och tyckte c:geo var bättre. Man kan uppgradera appen Geocaching, är det värt det? Ser att man, iaf i vår by, får tillgång till en hel radda med mer geocachar att hitta.
 
Jag tyckte att det var värt att uppdatera appen. Är oftast ute med en kompis som har den och då blir det väldigt tråkigt att inte kunna hitta alla.
 
Vad har ni andra för "tillbehör"? Är det bara den appen "Geocaching" som gäller? Varför jag frågar är för att ngn beklagade sig och tyckte c:geo var bättre. Man kan uppgradera appen Geocaching, är det värt det? Ser att man, iaf i vår by, får tillgång till en hel radda med mer geocachar att hitta.

Jag har flertal gånger försökt bli premium medlem men förstår mig inte på betalningen. Jag vill inte betala med mitt bankkkort nämligen så lyckas inte heller uppdatera min geocaching-app.

Så jag har geocaching intro och c:geo. Med geocaching intro så ser jag ett fåtal cacher, men med c:geo ser jag alla - den appen däremot tycker jag inte om då jag inte upptäckt hur man loggar via den. Jag loggar sen de cacher som inte syns på geocaching intro via dator. Skriver upp vad de heter och sen letar upp dom på hemsidan.

Någon som förstod min förklaring :o
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 589
Senast: LaMagia
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 180
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 136
Senast: jolan
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp