Sv: Naivt med häst?(långt)
Som hästägare är man aldrig värdelös.
Jag saknar det otroligt mycket och är så glad för din skull som får tillbaka din gamla favorithäst.
Som hästägare är man aldrig värdelös.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr har sambon börjat tvivla o var sketa sur idag och ville att jag skulle lägga undan 1600 kr istället för de 600 kr jag redan kommer lägga undan..för att se hur jag klarar dte när det skiter sig, som han uttrycker det. han vet att det inte är en möjlighet för mig, och nä, då hade jag inte råd!
Han säger att jag har noll koll, och han vill inte skaffa barn med en sån som mej.
Men jag tänker genomföra detta nu, han kan inte komma och tro att han kan ändra sig så! Det är mina pengar, och MITT liv. Vill att vi ska ha VÅRT också, men han är inte dne som bestämmer, vi är TVÅ vuxna, dessutom är jag äldre än honom!jag vill leva och vara lycklig, jag fungerar inte utan hästrna..Vill han inte vara en del av det, så fine..
Fattar han inte vad han gör med mig när han är så jävla upp o ner??
*kl*
Jag får ta hem min älskling igen
Ordet "får" klingar ju bra
Han hade dock lite "krav"
Jasså, det har han
Jag ska ha medryttare, så jag kan lägga undan den summan(även om det inte blir så mkt) i månaden till bufferten. Och så jag kan umgås lite med honom oxå, inte bara vara i stallet..Det är helt ok, hade jag ändå tänkt!
Jag ska hitta ett stall ganska nära (helst så jag kan cykla, eller köpa en skruttebang bang moppe) som inte kostar multum. Jag känner att det enda krav jag har på stall är bra hagar, att min häst får gå med kompisar och paddock/ridbana då jag måste vidareutbilda honom.
Jag bör pruta på priset som jag fått, dels för att han inte alls är i den konditionen och skick som när jag sålde, och jag får ingen sadel till.
Och att jag ska skaffa mej en säkerhetsväst o ny hjälm, så jag ändå är rätt säker
Inga orimliga krav tycker jag, så vi kör på det
Han sa att jag kommer bli helt knäckt och att jag mår bättre om jag inte tvingas släppa hästen igen!
Jag tackar alla för era svar och reflektioner!
Min kille är en bra kille, och jag vet att enda anledningen till att han tvekade var för att han är rädd om oss, vår ekonomi och mig.
Vi bråkade aldrig om saken, utan pratade igenom det. han tog sin ställning, men när han såg hur mkt detta betydde för mig, och att det var just denna häst(som han själv gillar) så var han villig att kompremissa!
Så generöst!!!!!
Jag skulle aldrig gå bakom ryggen på honom i detta läget, därför vi har kommit så långt med vårt förhållande, och vi har sagt att vi måste våga säjja ad vi tycker, även om det gör ont för stunden...Ärlighet. Men, jag hade kanske löst dte på ett annats sätt, därför att jag hade inte velat släppa denna häst.
Vi har buffert både till häst o om nåt skulle gå sönder i huset. Kruxet är hur vi ska lösa det när barn kommer in i bilden, men förhoppningsvis bor vi på gård då(som vi planerar att göra, och ha inakorderingar)
Han har ändrat mkt i sitt liv för mig, samma som jag gjort för honom, men hästarna har han insett kommer jag aldrig släppa
Han har själv inget intresse, tyvärr.
Nä, och det säger faktiskt en HEL del
När det gäller vår ekonomi, är den här nya genensamma ny för oss, så det är också nåt vi får diskutera. men just nu, vet jag att om det skulle bli nåt problem, KOMMER han ställa upp, eftersom detta var vårt gemensamma beslut, och det är viktigt för mig.