Bukefalos 28 år!

Nakenhäst =(

Haha, det hände mig i höstas (två klippningar på en säsong, BÅDA misslyckade..jag börjar tappa stinget tror jag ;))

Mosern klippte snällt, fick sen FNATT och började snagga. Jag bråkade med den och fick den att fungera, sen fick den fnatt och började snagga (finns två lägen och det hoppade som den ville från ena till det andra).

Vid det laget insåg jag att jag skulle bli tvungen att med FLIT snagga honom, han såg förjävlig ut på den sida jag klippt, ett drag med 3 mm päls, ett drag med 1 mm päls (snaggad inpå huden) osv, han såg ju ut som han blivit våldtagen av en gräsklippare.

Så jag klippte klart på det koorta läget. Så skulle jag ta nästa sida. Nejtack sa maskinen och tvärdog. En halv häst med päls, en halv häst utan päls... :crazy:

När den fått vila några timmar började den dock fungera igen så han blev helsnaggad. Fast det var inte lika illa i september som nu i januari :devil: Jag kan tyvärr inte minnas hur lång tid det tog innan han såg presentabel ut igen..

Kan det inte ha varit så att maskinen bara blev överhettad för dig igår? Då blir de STENDÖDA; men får de svalna ett par timmar så fungerar de igen? Jag hoppas det är så, både för hästens skull och DIN, det är lite pinsamt att komma med en trasig lånemaskin och stamma "Den, ehh..bara la av?" :(
 
Ni som ville se bilder på den stackars nakenhästen (och på hur ljuset kan luras beroende på om det faller från 'rätt' eller 'fel' håll) kan nu skratta er fördärvade ;)

Gå in på min sida, klicka på NYTT och sen på länken "Nya bilder på Vision!" så kan ni beskåda eländet. Och förstå varför jag hade MYCKET svårt (jag har fortfarande svårt för det) att skratta istället för att gråta åt eländet :crazy:

(bilderna är inte dagsfärska)
 
Snygg häst...
Ser jättefin ut exteriört, men resten??

Alla gör vi våran misstag, skall lägga upp min specialklippning på min gamla häst, ett sorts hemma patent.
 
gaaahh!.... :crazy:
första bilden :crazy:..
fin häst annars ;)..en tröst är ju att det växer ut så småning om :D
 
Alltså, alla bilderna är tagna SAMMA dag. Det är alltså lika mycket/lite päls på alla bilderna, men beroende på hur ljuset faller ser det mer eller mindre hemskt ut. Ljuset kan lura en extremt (och det var ju därför jag inte märkte det förrän jag var klar)

Och jo, det växer säkert ut..till midsommar eller något *suckar tungt* Det är ingen större skillnad idag mot hur det var på bilderna, så.. :crazy:

Gör säkert jättesuccé på klinik, ooo jaaa... *matte tänker ha papperspåse över huvudet*

Bara sommarpälsen kommer som den ska är jag nöjd, livrädd det ska bli knas med den bara.

Tack fr berömmet ang exteriören :love:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag måste klippa min shettis nu, i princip hela ponnyn. Det jag funderar på är om det skulle gå att klippa längre ifrån huden? Normalt...
Svar
9
· Visningar
993
Hästvård Stod igår och rakade av manen på ponnyn. Har ju haft den nerklippt till stubbman pga eksemet, men nu var det bara svintotussar kvar. Så...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 556
Utrustning Hej. Vilket klippskär är bäst till att klippa häst med? Jag ska köpa en ny liten maskin som heter Moser Max 45 och då ingår ett 3mm...
Svar
3
· Visningar
1 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp