Namnförslag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Namnförslag...

Eftersom jag är fast besluten att när jag får barn så ska de vara en tjej ;)
så kan ja bara bidra med ett pojknamn:
Teo

och mina favoriter bland flickorna är:
Nova, Laura Lee, Judith, Elva
 
Sv: Namnförslag...

Jag är gravid i 6: månaden och om jag får bestämma (vi har alltså delade meningar hemma...) så blir det en TuvaLisa eller en Nils. Våran snart 3 åriga dotter heter Felicia.
 
Sv: Namnförslag...

Min dotter heter Matilda. Inte så vanligt när hon föddes, men tyvärr är det det nu. Matilda fanns inte med på någon av våra listor...

Jag är också i sjunde månaden, och nu gillar jag Alva, om det blir en tös. Kunske Gustav på en pojke, men så läste jag Sander här och det klickade direkt! Sedan ska ju maken vara med och bestämma också.... ;)

Nej, jag ska nog försöka att fundera så lite som möjligt utan ta det när det kommer. Men det är klart att det är bra med några namn i bagaget, även om det kanske blir något helt annat i slutändan.
 
Sv: Namnförslag...

Lazza skrev:
Men jag vill ha namn från litteraturen, så nästa barn kan tänkas bli döpt till Tristan (vilket de flesta förfasar sig över).

Nathalie skulle hetat Tristan om hon var pojke, ovanligt tyckte jag, 13st i hela landet. En av dem är född 2002 och bor här i Köping... Nu har ju Magdalena Graaf döpt sin son till Tristan, så nu blir det väl ett poppisnamn.
 
Sv: Namnförslag...

Mina barn heter Eric och Isaac och är snart 3 och 1,4 år gamla. När/om jag får ett barn till ska den heta John eller Melvin eller Ronja eller Linnéa. Mina barn har 4 namn vardera ( Eric Fabian Sonny Bertil ) ( Isaac Adrian Emilio León) för att jag hade svårt att välja namn och dessutom tycker jag att det är lite kul att ge dem många namn.

Gillar man olika stavningar så kan kanske Razmuz passa?
 
Sv: Namnförslag...

Är det ingen som väljer namn ur sin släkt längre?

Jag har en del fina namn i släkten som jag gärna hade använt: Elis, Axelina, Rakel och Inez. Har Vera också, och gillar det, men det verkar ha blivit trendnamn i en krets som jag inte alls identifierar mig med så det går bort.
 
Sv: Namnförslag...

mandalaki skrev:
Är det ingen som väljer namn ur sin släkt längre?

Jag har en del fina namn i släkten som jag gärna hade använt: Elis, Axelina, Rakel och Inez. Har Vera också, och gillar det, men det verkar ha blivit trendnamn i en krets som jag inte alls identifierar mig med så det går bort.

Joo, jag :smirk: Eller vi gjorde som så att vi valde tilltalsnamnet och sen fick barnen 2 andranamn, ett från vardera sida.
 
Sv: Namnförslag...

Mina barn bär de vackra namnen Sven Josef Alexander och Eva Karin Felicia.

Ett från vardera sidan av släkten, och ett eget tilltalsnamn.
 
Sv: Namnförslag...

Hade Matilda varit en pojke hade hon nog med största sannorlikhet hetat Oskar, som är ett släktnamn på makens sida.

Annars har vi gjort som många andra och givit dottern andra namn efter personer i familjen/släkten, och detta kommer vi fortsätta med.
 
Sv: Namnförslag...

Jo, vi valde vår dotters namn efter hennes mormor.
Och att vi ville ha ett internationellt namn.

Sen har vi ett namn som vi först hade tänkt att ha som tilltalsnamn, Linnéa. Eftersom vi nu bor i Tyskland så använder vi hellre Mariann eftersom det är mer internationellt.

Naturligtvis så har hon sitt kinesiska namn kvar också. Det första halvåret hemma kallade vi henne för hennes kinesiska namn. Vi tyckte det var ett sånt vackert namn. Det betydde dessutom något väldigt fint.

Men det blev så jobbigt att varje gång förklara och stava till hennes namn när folk frågade så gradvis började vi gå ifrån det kinesiska namnet. När hon blir större och kan välja själv så har hon möjligheten att byta tilltalsnamn.
 
Sv: Namnförslag...

hmmm... Än har jag inga barn men jag har namn på lager ;)

Flicka: Vanna, Siri, Eliis. Eliisa
Pojke: Elias, Teo, Neo
( Jädrans vad lika flera var ... har aldrig tänkt så.)

Mina syskon heter : Linus, Sabine,Love, Nilas och Loella. Nilas tycker jag är jätte vackert. Loella kan ni ju gissa vad hon kallas för :smirk:

Själv heter jag Ida ,Johanna och är aldeles nöjd :D
 
Sv: Namnförslag...

Lånar knapp. Vår son heter Yoda Julian Vallentin. Julian är tillalsnamn. På BB gick vi igenom hela alfabetet men kom inte överens. Jag tyckte Julius och min man Ian. Då blev det Julian. Yoda är säkert fånigt, men han såg precis ut som Yoda när han föddes! Vallentin är släktnamn.
Nu har vi inget namn, jag tror inte att det är någon idé att fundera ut något. Ungen passa i alla fall inte till det man klurat på. Annars gillar jag James väldigt mycket! Flicknamn är svårare, men jag gillar Runa, Philomena och Hedda.
 
Sv: Namnförslag...

Tristan tycker jag är jättefint!! :bump: Skulle mkt väl kunna döpa något av mina framtida barn till det (inte för att min sambo tycker det men ska han ha ngt med saken att göra ;) ).
 
Sv: Namnförslag...

Mina favoritnamn är följande:

Flicka:Tindra, Saga, Nova, Linnea och Vendela. De tre första för att jag förknippar det med stjärnor och fantasi. De två sista för att det är blomnamn (la)Vendel a.

Kille: John, efter farfar, Natahnael efter farmors släkting. Nikholas, Alfred, Arvid. Killnamn tycker jag är svårare!

Jag vill att barnet skall kunna ha ett smeknam eftersom mitt namn inte går att använda på det viset. Tex Linn, Nic.

Min sambo gillar inte sådana där konstiga namn, och Saga är namnet på en båtmodelll hans familj har haft i alla år.
 
Senast ändrad:
Sv: Namnförslag...

diamonia skrev:
Min sambo gillar inte sådana där konstiga namn..


De är inte konstiga på det sättet att de är ovanliga i alla fall, kolla in topplistorna får du se att så gott som alla "dina" namn är superinne nu ;)

Det är nästan lite komiskt tycker jag, att så många vill ha ett "konstigt" eller ovanligt namn - och så väljer de samma allihop :D
 
Sv: Namnförslag...

Min kompis fick sitt åttonde i slutet av december han ska heta Malte! Misstänker att han är rätt ensam om sitt namn åtminstone häruppe i norr för det skiljer ju även mellan olika delar av landet vilka namn som är populära. Mina tre har jag varit ensam om i ca 2-3 år sen har var och varannan fått dessa namn och de har hamnat på topplistan. Så jag räknar mig till trendsättare!
 
Sv: Namnförslag...

Vidar stack iväg och blev dubbelt så populärt några år efter min Vidar.... Fortfarande ovanligt, men ändå... Fast roligast är att flera FÖL efter min hingst heter det :love:

Malte har topplisteplats 71, och ökar :D
 
Sv: Namnförslag...

Jag kan döpa mina barn till mycket, men inte Malte! Tänker genst på ern hamster jag hade som kallades för Malte!
 
Sv: Namnförslag...

Eric- efter min pappa Erik
Fabian- min man gillar namnet
Sonny- efter min man
Bertil- efter en veterinär jag avgudade

Isaac- efter min morfars far Isak
Adrian- Jag tycker om det
Emilio- vi ville ha Emil, men det döptes hans kusin till strx innan
León- efter min svärfar Lennart

Många namn, visst, men det är kul. Och så svårt att välja. Det är ju några släktnamn som är moderniserade lite för att passa mer in, men det blev en del sura miner när man valde ett namn från släkten som inte blev utvald.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 203
Senast: manda
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Relationer Under hela skolgången var jag i ett gäng. Innan var det dagis. Vi körde förskola grundskola och gymnasiet. Extremt kul. Busiga och glada...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: Texaz
·
Övr. Barn Gravid med andra barnet som inte alls kommer ligga i samma storlek samma säsong som barn nr 1 (och helt ärligt så tror vi ju på att det...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 913
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp