Bukefalos 28 år!

Namnhjälp

igbest

Trådstartare
Vi har just hämtat hem en dvärgschnauzervalp på 10 veckor. Nu har vi problem att komma på vad hon ska heta.
Vi har en ds som heter Hera.
Namnet ska vara lätt att säga och passa på en tik.
 
Sv: Namnhjälp

Vi har just hämtat hem en dvärgschnauzervalp på 10 veckor. Nu har vi problem att komma på vad hon ska heta.
Vi har en ds som heter Hera.
Namnet ska vara lätt att säga och passa på en tik.

En av mina heter Tara, det gillar jag. Kort och lätt att säga :)
 
Sv: Namnhjälp

Ska se om jag kommer på fler, tycker det är lättare till hanhundar då mina två nuvarande är det :p Hade en vovve för ett par år sen som hette Ida, alternativt så kan man ju ändra det till Isa om man gillar det bättre ;)
 
Sv: Namnhjälp

Jag tyckte faktiskt att den tiken var finast! Lycka till med henne :)

Tack :)

Sen så har vi tänkt om med namnet och hon kommer nog att kallas Qarusell även om det är lite långt men det känns rätt på henne för hon är en liten karusell som snurrar runt runt ibland... :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja om hon hade varit människa så hade hon varit klassens påhittiga buse och fröken hade varit gråhårig. Men jag kommer inte på ett...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Petronilla
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 337
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
924
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 417
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp