Bukefalos 28 år!

Namntråden

Dottern heter Signe och det är väl inte helt klart ifall vi ska försöka skaffa fler, men. Får vi en tjej till är Elsa aktuellt (fast Siggan heter det i andranamn, efter mormor och gamlamormor) men jag är väldigt förtjust och Disa och Ditte 😁

Blir det en son blir det Nils. Så jag Hoppa maken är med på det. 😅
En släkting har just en Nils och en Signe :).
 
Vi ville ha namn som lätt bra på både skånska och småländska (där man inte uttalar R). Som inte var för svåra att uttala på engelska samt som funkade med vårt efternamn.

Landade i Bastian och Felicia.
Min (urskånska) kompis döpte sitt barn till Iris just för att han tyckte det var nice på skånska 😂
 
Junis är mitt favoritnamn men det gick inte hem hos sambon.
Andra fina är Mila, Mira, Miranda, Maj, Majken, Matteo, Milo
Jag gillar namn på M. Det låter ofta mjukt.
 
Jag som bär ett väldigt ovanligt namn som folk har svårt att förstå och uttala både i Sverige och utomlands tänkte att om jag får en dotter ska hon få ett ovanligt namn som är internationellt och som folk vet hur man uttalar. Jag fastnade för Harriet.

Nu blev det inga barn men min häst som jag fött upp själv heter Celia vilket jag också tycker är väldigt vackert.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 843
Senast: orkide
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
434
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
13 866
Senast: Scata
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp