Namntråden

Personligen har jag kärat ned mig i Rakel. Tycker det är vansinnigt fint. Det enda som gör att jag tvivlar (dvs om vi skulle få ett till barn och det blir en flicka) är våra planer på att flytta utomlands. Då skulle det antagligen bli Rachel av det hela, och vi har redan krångliga bokstäver i efternamnet så kan ju bli halvkul för barnet att behöva bokstavera allt. :p
 
Kan det vara associationer till ”Från A till Ö”? Min sambo är i alla fall hopplös med att säga nej till alla namn han associerar till nåt annat - om det inte är väldigt positivt.
Ugglan i Harry Potter tror jag många av oss runt 30 associerar det till 😅

En av mina bästa vänner fick igenom det hos sin sambo iaf för deras dotter heter det 😁 Jag tycker också att det är ett väldigt fint namn!
 
Personligen har jag kärat ned mig i Rakel. Tycker det är vansinnigt fint. Det enda som gör att jag tvivlar (dvs om vi skulle få ett till barn och det blir en flicka) är våra planer på att flytta utomlands. Då skulle det antagligen bli Rachel av det hela, och vi har redan krångliga bokstäver i efternamnet så kan ju bli halvkul för barnet att behöva bokstavera allt. :p
Rakel är verkligen jättefint! :)
 
Vi har en Hedvig på mitt jobb, det är fint 🥰
Och det är ju hennes namn, har aldrig tänkt på varken Harry Potter, fotboll eller gamla barnprogram 🤷‍♀️ Men visst, det är lätt att tänka så innan kanske.

Minns inte om jag skrivit det innan, men vår son heter Charlie. Han har varit ganska ensam om det hittills 😊
 
Vi har en Hedvig på mitt jobb, det är fint 🥰
Och det är ju hennes namn, har aldrig tänkt på varken Harry Potter, fotboll eller gamla barnprogram 🤷‍♀️ Men visst, det är lätt att tänka så innan kanske.

Minns inte om jag skrivit det innan, men vår son heter Charlie. Han har varit ganska ensam om det hittills 😊
Charlie gillar jag skarpt :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 588
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
10 472
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 663
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp