Nån som använder peelingborste för ansiktet?

Rosett

Trådstartare
Tycker det är lite slöseri med peelingkräm så tänkte prova med borste i stället.
Nån som testat?
Finns det ens såna? :confused:
 
Tycker det är lite slöseri med peelingkräm så tänkte prova med borste i stället.
Nån som testat?
Finns det ens såna? :confused:
Jag tror risken att man överexfolierar är stor med borste men har man hållit på med mekanisk peeling innan har man ju skaffat lite känsla för vad huden pallar och inte. Hudvårdsyoutubers verkar ha lite delade åsikter om dem, vissa gillar dem jättemycket och andra undviker dem. Jag har varit inne på att prova men inte vågat sedan jag insåg att min hud är lite känslig 🙈
 
Jag tror risken att man överexfolierar är stor med borste men har man hållit på med mekanisk peeling innan har man ju skaffat lite känsla för vad huden pallar och inte. Hudvårdsyoutubers verkar ha lite delade åsikter om dem, vissa gillar dem jättemycket och andra undviker dem. Jag har varit inne på att prova men inte vågat sedan jag insåg att min hud är lite känslig 🙈
Jag har också känslig hy men brukar använda sån där ”nätpuff” i ansiktet när jag duschar. Alltså tar en bit på fingret och gnuggar, mest på näsan. Det funkar bra.
 
Tycker det är lite slöseri med peelingkräm så tänkte prova med borste i stället.
Nån som testat?
Finns det ens såna? :confused:
Jag kör peelingvante i ansiktet. Letar upp någon mjukare sort och kan köra dem i tvättmaskinen ett par ggr för att mjuka upp dem mer.
Tycker det är bättre än peelingkräm.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 850
Senast: Gunnar
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 858
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: tott
·
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
889
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp