Nån som hyr transport för lastträning??

Tjockisina

Trådstartare
Vart hyr ni då? av företag eller privat?

Lasttränar nu med mitt gamla släp men rampen börjar bli dålig av all ur o in samt att det inte finns några bommar bak (bara kedjor)
Släpet är dock gammalt som sagt med usel matta på rampen och dit snickrade brädor.

Skulle vilja hyra ett släp med bättre "standard" och där det finns riktiga bommar bak. Folk verkar inte villiga o låna/hyra ut sitt släp till lastträning tyvärr, så kanske man kunde hyra av företag?

Ni som hyr och har hästar som inte vill stanna i transporten utan går mycket ut o in hela tiden, sliter de mycket på rampen? mattan på rampen osv?

Om man hyr transport av företag tex räknas det då som vanligt slitage eller får man betala om rampen blir ful? eller ingår nån försäkring kanske?

Vill så gärna komma vidare i last träningen nu men har inte råd köpa nytt släp och att försöka stänga in han utan bommar (helst panikbommar) vågar jag inte.

hmm
 
Sv: Nån som hyr transport för lastträning??

Jag är den enda i mitt stall som äger en egen transport och jag får ofta frågor från folk som vill hyra min transport för lastträning. Jag HAR gått med på detta vid enstaka tillfällen, men har på sistone börjat dra öronen åt mig. Tyvärr upplever jag det som om folk som vill lastträna oftast vill detta till följd av att det har svårlastade hästar. Det är inte roligt att hyra ut något du köpt för dyra pengar och sedan se hästar "hoppa" på baklemmen gång på gång för att de inte vill gå in. Sedan är det ju precis som du säger att i- och urlastning sliter på mattan/luckan.

Att hyra transport av företag i detta läget tycker jag låter mycket bättre. Huruvida det finns försäkring som täcker "slitaget" eller ej vet jag ärligt inte, men det borde företagen rimligtvis räknat på i sitt uthyrningspris...?
 
Sv: Nån som hyr transport för lastträning??

Hmm.. får helt enkelt försöka få tag på en uthyrningsfirma och se upp ordentligt innan vad som gäller .. borde ju finnas transporter med tåliga mattor som inte tar stryk av att hästen går på o av.
 
Sv: Nån som hyr transport för lastträning??

Gamla nålfiltmattor tar stryk av att hästarna går på dem. De normala tjocka gummimattorna som ligger på släp tillverkade i modern tid (med snedställda ribbor) blir inte så lätt förstörda. Men jag hade inte lasttränat en stökig häst med broddar, om jag ville spara mattan.
 
Sv: Nån som hyr transport för lastträning??

De som finns i min gamla transport är en gammal filt matta.. knappt så den sitter kvar på rampen haha.. så kanske inte så konstigt rampen blivit så ful på min. Hoppas jag hittar en transport med bättre ramp helt enkelt så jag förhoppningsvis kan lära hästen åka transport tillslut.
 

Liknande trådar

Hästhantering Som rubriken lyder, hur hade ni på bästa sätt förberett denna häst inför resa? Det är min islandshäst det handlar om, helt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 703
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag har nu efter att vi skaffat eget släp tagit tag i hästens lastträning igen. Hon har alltid gått att få på när vi åker, dock har vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 327
Senast: skjona
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 628
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Jag har nu fått köpa ett Boj boggi släp från -93 för ett riktigt superpris :d Har precis sålt min transport och skulle inte köpa ny...
Svar
2
· Visningar
1 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp