Bukefalos 28 år!

Hyra ut släp?

r_freddy

Trådstartare
Jag har nu fått köpa ett Boj boggi släp från -93
för ett riktigt superpris :d
Har precis sålt min transport och skulle inte köpa ny.
Men men vad gör man om man får ett bra erbjudande ;)
Transporten är i bra skick behövs bara bytas stripes ( lossnat på vissa ställen)
Stänkskärmar ( fula kantiga nu) samt målas lite på insidan.
Tänkte även fixa assymetriska bommar, extra gummimatta o sidostoppning.

Eftersom släpet mest kommer stå så funderade jag på om man
skulle ta och hyra ut det ibland.
Priset var ju inte så högt på släpet så jag är inte
superrädd om det. Kommer så klart fixa kontrakt mm.
som säger att den som hyr får stå för eventuella repationskostnader mm.
Men vilken försäkring ska man ha?
Finns det någon som täcker skador i transporten?

Tacksam för all hjälp
 
Sv: Hyra ut släp?

Ring försäkringsbolaget o kolla vilka villkor som gäller för skador på transporten orsakade av hästar. Jag har också transport men skulle absolut inte låna ut den till vem som helst. När jag väl behöver den är det ju trevligt om den går att använda. /C
 
Sv: Hyra ut släp?

För uthyrningsverksamhet är premierna astronomiska. De uthyrningsställen jag känner till har inte släpen försäkrade, det hade inte gått ihop. De står för den risken själva, vissa har också självriskreduering.

Läser man det finstilta finns det inget bolag som täcker det hästen ställer till med i släpet.

Tänk på att du måste ha någon form av ansvarsförsäkring som täcker din "uthyrningsverksamhet", om någon häst skadas och du begärs på skadestånd är det kanske inte värt att gå i personlig konkurs för att ha hyrt ut sitt släp.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa mig en egen transport. Jag åker inte jättemycket, men vill ha friheten så det är viktigt att det är sådana bromsar som...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 242
Utrustning Hej! Jag skulle vilja höra vad ni tycker om detta: Jag har en häst på heltid som jag tränar och tävlar och som ägs av en person som...
Svar
6
· Visningar
1 567
Senast: Angel
·
Utrustning Varje gång jag använt transporten åker skurhinken fram. Jag tvättar väggarna invändigt, som av någon anledning blir prickiga, och fixar...
2
Svar
36
· Visningar
4 352
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Då jag "råkade" köpa mig en större häst än tänkt blir han då även tyngre :) Så tror jag måste väga om släpet samt fixa "bättre" körkort...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 121
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp