NÅn Som Kan HjÄlpa Mig?

E

Emma_267

Hej! jag är en tjej på 16 år som har 3 hästar, 2är jag ute och tävla meed en hanover och en tinker båda går L:A Dressyr/hoppning.
Men det var inte det jag ville säga, utan jag har också en liten nordsvensk travare som vi rider regelbundet med för tränare men också hemma så klart han är 5 år gammal och rids regelbundet men vilken foderstat är lagom för honom...vi har precis fått honom så jag är lite osäker.?
vad skulle vara bra för en sådan unghäst som vidar utbildar sig inom ridning men också lite körning kanon duktig!

GE NÅGRA EXEMPEL PÅ EN BRA OCH FUNGERANDE FODERSTAT.

Tack för svar.
 
Sv: NÅn Som Kan HjÄlpa Mig?

Har du analys på grovfodret?

Om inte, se till att uppfylla minst hästens tuggbehov med hö, dvs absolut minst 1 kg TS/100 kg häst. Gärna mer, så mycket att hästen håller hullet och verkar nöjd.

Om hästen sedan verkar falla ur, inte sätta muskler eller visa andra tecken på att grovfodrets värde inte räcker till så får du lägga till ett lämpligt kraftfoder. Fattas det hull är det mera energi som ska till, fattas det muskler är det protein som saknas och du får välja ett proteinrikt tillskott.

Mer än så går inte att säga utan att kunna se och följa hästen under en tid.
 
Sv: NÅn Som Kan HjÄlpa Mig?

hej! okej. jag har analyserat höet och det är et mycket fint hö.
jag rider honom som sagt regelbundet och han får mycket bra hö och kraft. jag ser inga fel på honom han har jätte fint hull och så och är alltid pigg och glad. men tack för hjälpen.
 
Sv: NÅn Som Kan HjÄlpa Mig?

"Ett mycket fint hö" kan tolkas väldigt olika. Skriv värdena här så får du säkert mer exakta tips :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 914
Senast: valy
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 916
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 140
Senast: inverterad
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp