Folk tycker så himla mycket och jag tror att många är rädda att deras vän ska bli bortglömd men självklart kommer du ju aldrig att glömma honom! Lika lite som du hade glömt honom om ni bara hade gått isär och ni hade valt att inte leva tillsammans mer. Ni har ju dessutom barn tillsammans och det gör att ni för alltid kommer ha ett särskilt band.
Du är ung, du har behov, hittar du någon som kan uppfylla något av dessa behov oavsett om de bara är dina sexuella, bara ditt behov av närhet, bara dina känslomässiga, bara behovet av romantik i ditt liv eller alltihop på en gång så njut av det du får uppleva. Ta emot det med öppna armar! Det är du värd
Däremot skulle jag vara lite försiktig med att kasta mig in i ett nytt förhållande som innebar en ihopaflytt typ nästa vecka för jag tror att både du och din dotter behöver tid att landa i detta nya med att bo själva. Jag tror att du behöver känna att du står på egna ben och att du faktiskt klarar dig själv men det rådet hade jag gett dig även om en relation bara hade tagit slut.
Man behöver tid på sig att komma in i vardagen, att få nya konstellationer att flyta och framförallt att få relationen med din dotters farföräldrar att flyta för hennes skull. Hon har ju rätt till den relationen så länge den är bra för henne och om de kan inse att den relationen är ohotad och stabil så tror jag att mycket är vunnet för hennes skull. (Om de nu ens vill ha en relation. De kanske inte vill det och skit då i dem!)
Precis som jag och min sambo när vi träffades väntade med att låta våra barn träffa vår nya partner en tid tills vi var säkra själva på att det var vi för att inte förvirra barnen i onödan så tycker jag att du ska ta det lugnt med att låta henne träffa din nya partner genast. (Om det nu inte är någon som redan finns i hennes liv, då blir det ju konstigt om hon helt plötsligt inte skulle få träffa den personen

) Barn fäster ju sig snabbt vid nya människor och därför tycker jag att man ska vara lite försiktig med nya bekantskaper innan de får träffa ens barn så att det inte blir ännu en de sedan förlorar. Sen kan man aldrig veta hur framtiden blir, du om någon vet det alltför väl, men man kan iallafall vara säker på sina känslor innan man introducerar en ny partner för sitt barn.
Jag är så oerhört glad för dig att du har hittat någon som ger dig glädje

Lyssna på din inre röst. Den kommer leda dig rätt.
All lycka till dig och er
Många varma kramar!