Sv: *när jag var yngre*
.. Loggade jag ALLTID ut från ALLA hemsidor, annars kunde ju någon hacka ens profil
Men alltså... Det gör jag fortfarande! Är allvarligt skadad efter att min pappa hade ett av sina Stora Samtal om just det när jag fick tillåtelse (hörde ni?
fick tillåtelse!) att gå med på Lunarstorm...
- var jag övertygad om att de små prickar man kan se framför ögonen var luftpartiklar, och att jag kunde se luften trots att mamma sa att den var osynlig. Kände mig mycket unik!
Gud det hade jag nästan glömt, men det var jag också extremt övertygad om!
att krokodiltårar är inte när man gråter stora, intensiva tårar för att man är utom sig av sorg. Hepphepp.
Jahapp, då har man lärt sid något nytt idag också då! Jag tänker skylla på min mamma, hon har alltid sagt krokodiltårar om mina tårar när jag gråtit riktigt mycket!
KL
När jag var liten...
- Trodde jag att "politiker är sådana som pratar för mycket och alltid ljuger". Pappa har som tur var filmat när jag sa det, jag var helt övertygad om att det var det som var deras jobb! Ovanligt insiktsfullt och sant för att komma från en 5-åring om jag får säga det själv!
- Trodde jag att svenska lät precis som holländska i alla utländska människors huvuden. Oavsett om du var kines, italienare eller engelskman lät alltså svenska som holländska när du hörde det. Hemska tanke!
- Var jag livrädd för indianer, eller överhuvudtaget folk som såg ut som att de kom från Ecuador, Chile etc. Det började med att jag såg Utvandrarna på film hemma hos mormor (otroligt passande film för en 7-åring va?) och blev livrädd för sydamerikanerna (?) som är med där.
- Trodde jag att man bara hade ett visst antal bokstäver och ord att använda här i livet, och när de tog slut så tog de liksom slut. Jag har alltid varit en pratglad typ och fick ofta höra att jag skulle vara tyst, så det kanske var någon som smällde i mig det där...
- Trodde jag att mamma och mormor alltid kallade min moster för "kärringen". Det visade sig senare att hon bodde på
Kärringön utanför Göteborg, och att det var det jag hade snappat upp!
- Trodde även jag att farmor hetter farmor. Vi har en video där jag blir jätteupprörd för att mina kusiner envisas med att kalla henne för mormor!