Nationaldagen - hur firar ni?

På torsdag är det dags! Svenska flaggans dag och svenska nationaldagen.
Hur firar ni? Mer än på midsommarafton? Har ni några roliga traditioner? Eller ska ni prova på något nytt i år? Grilla? Bada? Sjunga? Titta på firandet från Skansen?

Hur gör ni?
Det kanske är en bra förevändning för att köpa några bakelser :D

Jag önskar att jag skulle på Nationaldagsgaloppen, men det ska jag inte, jag ska vara hemma och baka sockerkakor.
 
Inget att fira :confused: :crazy: :mad:!!
Ursäkta mig, såklart vi har.
"Vi behöver en nationaldag."
"Kan vi inte använda oss av svenska flaggans dag, det datumet har ju folk koll på, 6:e juni liksom, vore ju smidigt."
"Ja! Titta, det var dessutom den dagen Gustav Vasa blev kung, och det var ju rätt bra. Och så skrevs ju den där regeringsformen på då också, som också var rätt bra (även om vi har en ny nu). Den dagen går att använda."
"Hörrni folket, se till att fira vår nationaldag nu, för att visa hur VIKTIG den är!"

:D
 
Ursäkta mig, såklart vi har.
"Vi behöver en nationaldag."
"Kan vi inte använda oss av svenska flaggans dag, det datumet har ju folk koll på, 6:e juni liksom, vore ju smidigt."
"Ja! Titta, det var dessutom den dagen Gustav Vasa blev kung, och det var ju rätt bra. Och så skrevs ju den där regeringsformen på då också, som också var rätt bra (även om vi har en ny nu). Den dagen går att använda."
"Hörrni folket, se till att fira vår nationaldag nu, för att visa hur VIKTIG den är!"

:D

Jag hade ingen aning om varför vi hade nationaldag just den sjätte och var just på väg att googla. Tack för det besparade besväret! :D
 
Ursäkta mig, såklart vi har.
"Vi behöver en nationaldag."
"Kan vi inte använda oss av svenska flaggans dag, det datumet har ju folk koll på, 6:e juni liksom, vore ju smidigt."
"Ja! Titta, det var dessutom den dagen Gustav Vasa blev kung, och det var ju rätt bra. Och så skrevs ju den där regeringsformen på då också, som också var rätt bra (även om vi har en ny nu). Den dagen går att använda."
"Hörrni folket, se till att fira vår nationaldag nu, för att visa hur VIKTIG den är!"

:D
Ja verkligen! Jag firar andra länders nationaldagar också! Eller ja Finlands nationaldag mest då förutom Sveriges. Men då är det mer titta på krigsfilmer och äta bakelser :cautious:
 
Är en sådan där tråkig person så kommer inte fira något speciellt, kanse bjuder faster på middagen som jag kommer försöka undvika:o.

Är inte mycket för firande öht (även vid andra firadagar) men njuter av extra ledigt.
 
Jag kommer för övrigt att "fira" med en roadtrip genom Skåne och Småland för att hamna på ett ställe fullt av röda stugor med vita knutar. Ganska passande, men det är inte p.g.a att det är nationaldagen som jag gör det :D
 
Jag har stått på ett torg nära min jobb och gjort reklam. Ett område med nästan uteslutande nysvenskar. Fest på torget med barnteater, gemensam nationalsång och flagghissning, ansiktsmålning och fika att köpa. Tyvärr i skållande sol på asfalten så jag är lagom kokt nu. Men himla trevligt och en massa glada människor, nya och gamla bekanta, som kom fram för att prata. :love:

Just för tillfället håller jag på att försöka komma ned i temperatur och ska äta nudlar med tofu. Firandet blev där på torget för min del, kvällen blir lugn och stillsam.
 
Det blir sill och farskpotatis till middag, med rabarber pie till eftratt. :D Men forst ar det en vanlig dag och jag ska ivag och jobba, hamta upp kvarglomda grejor fran i gar kvall🙄, och kopa en ny telefon da den gamla sprakta vagrar ringa efter ett dopp i toaletten i gar.:cautious:
 
Jag brukar alltid åka till nationaldagsgaloppen. I år har jag bara suttit i en bil från Bohuslän.
 
Vi firade nationaldagen med festligheter i stadsparken. Nu är vi hemma och bara tar det lugnt.
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
627
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 747
Senast: Mineur
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp