Nationaldagen - hur firar ni?

Stod på inringning på sommarjobbet imorgon tills min man sa att vi verkligen behöver fixa bromsarna inför weekend i Norrköping i helgen. Eftersom han alltid är ute i sista stund så är det bil-skruvardag imorgon. Lätt uppoffring om det innebär att jag kan få en till bil igång, vi har 4 st men endast en går att använda :meh:
 
Jag jobbar natten till torsdag, och eftersom det är helgdag blir det ett extra långt pass. (16.30-10.00). Det är dessutom Sweden Rock, så förväntat stökigt. Gah!

Jag kommer att sova hela dagen och sen rida ett dressyrpass på kvällen.
 
Får besök av mina föräldrar så jag hade tänkt göra nån utflykt i närområdet, mest för att de är här och det ska bli fint väder och jag är ledig. Har inga större traditioner, har mestadels sett det som en extra inkomstkälla om jag varit i tjänst.

Enda gången jag varit med om att faktiskt ha firat, var 060606 då jag och mina dåvarande hårdrockskompisar tyckte att det var ett festligt datum ;)
 
Kommer tillbringa dagen i båtklubben, där vi kommer jobba ***** av oss försöka bli klara så vi kan ta oss till coronet-träffen i helgen.
Hyfsat viktigt vi lyckas bli klara då vi är arrangörer av sagda träff :o:D
 
Jag jobbar vilket är lite tråkigt eftersom sonen ska tävla i friidrott. Hade gärna varit där och hejat.
 
Ska hem till mina föräldrar och fira med att äta sill och färskpotatis-lunch och spela kubb eller liknande trädgårdshäng och säkert hissa någon flagga/ha blågula servetter till dukningen osv.

Sen gissar jag på att det bjuds på någon god middag, men det är väl ovanstående som faktiskt görs pga. nationaldagen, middagen mest för att vi är lediga.
 
Alla är verkligen tråkiga när det gäller nationaldagen, Sverigedagen. Dagen då vi ska fira att vi får bo här!
Kom igen!
Fast vi har väl såvitt jag vet ingen tradition av att "fira" nationaldagen? Jag har i alla fall aldrig varit med om det på något ställe där jag bott.
Tvärtom känns det rätt svenskt att bara knata på. :D
Kanske främst pga att vi egentligen inte har nåt att fira? :p Den är ju inte mycket mer än 30 år gammal och sen kan jag ju personligen tycka att det blir lite löjligt när man först 2005 kommer på att den ska vara en röd dag för att påvisa hur "viktig" dagen är för oss/för Sverige. Om den hade varit så extremt viktig hade den väl varit både nationaldag och röd dag långt tidigare än så... Men jag är också lite bitter för att vi blev av med en röd måndag till förmån för det där hittepå't. :D
 
Kanske främst pga att vi egentligen inte har nåt att fira? :p Den är ju inte mycket mer än 30 år gammal och sen kan jag ju personligen tycka att det blir lite löjligt när man först 2005 kommer på att den ska vara en röd dag för att påvisa hur "viktig" dagen är för oss/för Sverige. Om den hade varit så extremt viktig hade den väl varit både nationaldag och röd dag långt tidigare än så... Men jag är också lite bitter för att vi blev av med en röd måndag till förmån för det där hittepå't. :D
Inget att fira :confused: :crazy: :mad:!!
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Acto
·
Tjatter Önskar alla en trevlig valborg! Undrar om ni firar på något sätt? Själv kan jag nog inte direkt säga att jag firar men ska iallafall...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 751
Senast: Sel
·
Tjatter En kollega med familj kom för ett par år sedan på konceptet Ljusvinter; den ljusare halvan av vintern med både längre dagar och större...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 119
Senast: Brie
·
Mat Tidigare år har vi inte tänkt så mycket på matbudget, men i år har vi gjort det för att ha råd med annat vi gärna vill ha råd med...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 868
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp