Bukefalos 28 år!

Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Ulven byter ju bara sin röst i sista sekund då skulle jag tro. :)
Funderat på saken och ser i get annat möjligt scenario utöver "ole-dole-doff". Tror verkligen inte ulven vågade käka Cirkus så min röst på con står kvar. Studentmottagning idag, så kommer inte hinna vara aktiv tyvärr. Tittar in när jag kan.
 
Jag är rädd att jag måste lägga min röst nu utan att ha sett några kommentarer från Con om nattens händelser.
Jag tycker att Caisa har funderat och teoriat en del och det talar till hennes fördel på ett vis

Så lite konkret.
Con har blivit demonad och väljer att äta sin tvilling eller
Caisa har blivit demonad och väljer att äta ena tvillingen.

Skulle en tvilling välja 1) att äta sin tvilling eller 2) äta den "vanliga goda" att låta sin tvilling leva i villfarelsen att man fortfarande är tvillingar och sen övertala sin tvilling om att ha ihjäl den kvarvarande byfånen och sen kunna äta sin tvilling och på så vis hade onda vunnit? Eller är det för stor risk att ens tvilling inser att den andra tvillingen har blivit omvänd? I så fall hade det ju varit väldigt uppenbart för kvarvarande byfåne att inse vem av tvillingarna som blivit omvänd och på så vis hade det varit lätt för goda att rösta ut ulvatvillingen.

Om vi utgår från att tvillingarna kände till rollfördelningen, vilket jag tror så är troligast att tvillingen (om den nu är demonad) åt sin tvilling för det andra alternativet borde genomskådats av den andra tvillingen.

Caisa som vanligt god (ja eller omvänd ond) har inget riktigt att välja på - hon måste käka en tvilling och Caisa visar ju att hon vet vilka som är tvillingar, iom att byfånen inte kan bli käkad och jag *tror* att Caisa också känner till rollfördelningen. Finns alltså mindre att fundera runt i detta fall.

Jag vet verkligen inte vem jag tror har blivit demonad. Det kan ha varit vem som helst av dem och Caisa har inte skrivit nånting som jag tycker direkt avslöjar henne som demonad, däremot så har hennes inlägg #1260 en del hål. Om nu Mu visste vem som var byfåne av oss två så spricker Caisas tanke på varför hon inte valdes och jag tror att Mu visste och hon valde att demona Caisa för att inte riskera att tvillingen åt "fel" person. Det känns lite udda att det inte kommer några argument för varför hon inte skulla vara omvandlad.

cirkus röstar på CaisaLundblad


men jag är inte säker :p Kanske hinner och kolla senare och får anledning att ända
Känner att jag jagat stackars Caisa genom denna lek och så har hon varit god åtminstone fram till nu.

OT nu åker jag till västerås och kollar på en häst med en kompis
 
Vill be om ursäkt för min inaktivitet, igår kväll hade jag massor att göra och det var nätt och jämt att jag hann in och rösta - därav den korta motiveringen. Ikväll har jag tid så nu ska jag läsa ikapp och se om jag kan bli något klokare (lite tveksamt :p). En grej jag tror jag fattat är iaf att följande lynch blir väldigt avgörande, vilket tyvärr inte gör mig så mycket lugnare...
 
Nu har jag läst igenom de sista sidorna i leken och det som slår mig först är att cirkus tycks vara byfånen. Flera av cirkus inlägg antyder (eller snarare skriker ut) att det är hon som innehar rollen, t.ex detta:

Men om Mu visste vem av oss som var byfåne så är det ju en möjlighet att hon förvandlat den andra som då åt en tvilling. För tvillingarna vill man ju inte ha kvar. Jag tror att Mu har listat ut vem av oss som var byfånen.

cirkus vet alltså att "en av oss" är byfåne - men det finns ingen möjlighet att hon kan veta det (bumpo eller Hedinn kan ha ju ha innehaft rollen också) om hon inte är byfåne själv. Visst kan det vara ett spel från cirkus sida men det känns väldigt risky i det här läget (t.ex kunde ju Caisa i stället haft rollen och avslöjat henne) och jag får en känsla av att cirkus är genuin här.

Om cirkus är byfåne betyder det alltså att caisa blivit demonad, något som jag vid första anblicken tycker att hennes inlägg också ger en indikation på.

Caisa skriver alltså att ulvarna inte skulle vilja välja mellan henne och cirkus då det skulle vara en för stor risk råka demona byfånen, men risken är väl egentligen inte så stor som caisa får den att framstå, 1/3 eller 1/4 troligast, beroende på om bumpo eller Hedinn (båda verkar osannolikt) var ulv. Dessutom är det nästan alltför förutsägbart att välja att demona baserat på en sådan för alla uppenbar faktor. Caisas resonemang håller inte riktigt tätt och det talar också till cirkus fördel som jag tycker resonerar vettigt.

Nu ska jag läsa lite bakåt i tråden och se om det verkar plausibelt att cirkus innehar byfånerollen, min magkänsla leder mig nämligen då och då åt helskotta :p
 
Senast ändrad:
Nu har jag suttit och läst och läst. Ser inga jättetydliga bevis på att cirkus skulle vara byfånen så jag måste helt enkelt gå på hennes ord här. Men cirkus känns genuin och verkar mån om att verkligen resonera kring vem som blivit demonad, medan Caisa verkar mer mån om att få mig att framstå som den demonade. Jag får gå på den känslan jag har nu och det är att vi har den goda byfånen i cirkus. Må det nu bli rätt, så att vi får ta hem det här!

Con röstar på CaisaLundblad
 
Hästarna inne i boxarna, lastningen går smidigt. Men så är de ju alla veteraner också. Cirkus stegrar sig (ja, nu har ni plötsligt förvandlats till hästar, jag håller med om att jag inte är konsekvent i fråga om vad spelarna egentligen "är"), försöker bryta sig ut men lugnas.
-Jockeys!
Grindarna flyger upp och de kastar sig ut. Klockan ringer och massornas vrål stiger mot skyn. Loppet är igång och vem som helst kan vinna!

Ca en timme till DL - och till mål!
 
Jaha... Jag är ju nu helt hundra, ändra dig cirkus, du tänker fel, läs min teori igen, det är den enda som makes sense egentligen. Lita på mig en enda gång, jag är inte ond nu heller! Annars förlorar vi. :(
Mu var inte säker på nåt, därför käkade hon jeffery och demonade con...
Vi är så nära!
 
Jaha... Jag är ju nu helt hundra, ändra dig cirkus, du tänker fel, läs min teori igen, det är den enda som makes sense egentligen. Lita på mig en enda gång, jag är inte ond nu heller! Annars förlorar vi. :(
Mu var inte säker på nåt, därför käkade hon jeffery och demonade con...
Vi är så nära!

Och med det inlägget blev jag övertygad jag också. Cirkus, läs gärna vad både jag och Caisa har skrivit och tänk igenom det hela. Jag kommer inte att skriva några bedjande inlägg med ledsna smileysar, sådant är ren manipulation som syftar till att du ska följa någon annans vilja. Tänk själv i stället, är mitt råd.
 
En hård kamp! Ännu är de sida vid sida, ligger och bevakar. Kommer ett speedryck. Alla jockeys sitter med fulla händer när hästarna närmar sig upploppet!

Mindre än en kvart till DL!
 

UPPDATERING!

Caisa hade fruktansvärt bråttom. Hon kastade sig ur sadeln, vägde in i rasande fart och sprang sedan mot podiet där hattävlingen skulle avgöras. Flåsande kom hon upp... bara för att inse att hon fortfarande hade hjälmen på huvudet. Hur sjutton gick det till? Hon bytte ju... eller... vem var det som hjälpte henne? Någon som gav henne hjälmen tillbaka istället för att räcka henne hatten som hon bad om? Snurrig var hon också, visst hade den där hjälpsamma personen gett henne en Pommac? Vad var det i den egentlig... Caisa svimmade på podiet. Tur att hon hade hjälm!

Caisa var bybo!

Men Cirkus är välsignad byfåne med bevarat skydd. Con är f d tvilling, numera ulv. Det är alltså oavgjort. Dött lopp!

Hur vill ni ha det? Lottning eller oavgjort?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 911
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 820
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 185
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 528
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp