Bukefalos 28 år!

Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

@CaisaLundblad det är väl så att den som blev demonad är den som åt tvillingen?
(inte att demonen åt tvillingen)

Men om Mu visste vem av oss som var byfåne så är det ju en möjlighet att hon förvandlat den andra som då åt en tvilling. För tvillingarna vill man ju inte ha kvar. Jag tror att Mu har listat ut vem av oss som var byfånen.

Om hon istället har förvandlat Con som hon hade identifierat som tvilling är ju Con tvungen att äta sin tvilling. Trist situation för en tvilling liksom, men samtigt än en gång ett raffinerat spel från onda sidan kan jag tycka

Jag tycker detta är skitsvårt faktiskt. Antingen får vi ut den nyblivna ulven och då vinner goda sidan. om vi inte får ut den så blir det väl oavgjort (såvida det inte är byfånen som blir lynchad, men det tror inte jag)'
 
@CaisaLundblad [...]
Om hon istället har förvandlat Con som hon hade identifierat som tvilling är ju Con tvungen att äta sin tvilling. Trist situation för en tvilling liksom, men samtigt än en gång ett raffinerat spel från onda sidan kan jag tycka [...]

Klargörande: en tvilling som hypotetiskt blir demonad får inte tala om det för sin tvilling. Ulvarna är hemliga.
 
Ja det förstår jag! Men vilken knivig sits tänker jag - då hade det ju varit enklare att käka sin stackars tvilling
Bra, jag blev osäker på om jag varit tillräckligt tydlig. Jag har som jag tjatat om tidigare nytt jobb och därför har jag mycket begränsade möjligheter att sköta leken dagtid. Så jag ville bara kolla så att alla frågetecken är uträtade innan jag går och lägger mig.
 
@CaisaLundblad det är väl så att den som blev demonad är den som åt tvillingen?
(inte att demonen åt tvillingen)

Men om Mu visste vem av oss som var byfåne så är det ju en möjlighet att hon förvandlat den andra som då åt en tvilling. För tvillingarna vill man ju inte ha kvar. Jag tror att Mu har listat ut vem av oss som var byfånen.

Om hon istället har förvandlat Con som hon hade identifierat som tvilling är ju Con tvungen att äta sin tvilling. Trist situation för en tvilling liksom, men samtigt än en gång ett raffinerat spel från onda sidan kan jag tycka

Jag tycker detta är skitsvårt faktiskt. Antingen får vi ut den nyblivna ulven och då vinner goda sidan. om vi inte får ut den så blir det väl oavgjort (såvida det inte är byfånen som blir lynchad, men det tror inte jag)'

Jo, absolut, snubblade lite i tankegången. :p
Det är givetvis möjligt att någon av oss blivit demonad, men som sagt, jag har ingen annan teori om jag inte ska gissa hej vilt, detta var det enda scenario jag kom på som made sense, så därför tror jag som jag gör... Tror inte en omvänd tvilling drar sig för att käka sin tvilling om hen inte är dundersäker på att ingen/vem av oss som skulle kunna vara byfåne.
Antingen får vi ut den nyblivna ulven, eller så vinner onda sidan. Får vi ut nåt annat än ulven så är det ju ond+god kvar och ulven käkar den goda...

Måste sova nu dock, tror inte jag kommer ändra mitt resonemang men ska absolut fundera på det!
 
Jag tror inte heller att en demonad tvilling drar sig för att käka sin tvilling. Så därför *kan* Con vara demonad.

Jag ser tre möjliga utgångar
1. ulven blir lynchad ->goda vinner
2. byfånen blir lynchad ->onda vinner
3. kvarvarande god (tvilling eller annan god) blir lynchad ->oavgjort eftersom byfånen är skyddad från att bli äten en natt och ulvarna har lyckats äta varenda natt hittills
 
3. kvarvarande god (tvilling eller annan god) blir lynchad ->oavgjort eftersom byfånen är skyddad från att bli äten en natt och ulvarna har lyckats äta varenda natt hittills
Då borde väl det bli ny Lynch, som torde sluta 1-1 med efterföljande lottning. Det här kan inte sluta oavgjort.
 
Jag tror inte heller att en demonad tvilling drar sig för att käka sin tvilling. Så därför *kan* Con vara demonad.

Jag ser tre möjliga utgångar
1. ulven blir lynchad ->goda vinner
2. byfånen blir lynchad ->onda vinner
3. kvarvarande god (tvilling eller annan god) blir lynchad ->oavgjort eftersom byfånen är skyddad från att bli äten en natt och ulvarna har lyckats äta varenda natt hittills

Kom på ett alternativ 4 också
Om vi får varsin röst så blir det lottning ....
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 581
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 544
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 280
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp