Nätverkslänken avbryts!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 103
G

Generalen

Det är ju tur att detta forum finns, detta är första frågan som jag ställer turligt nog. Jag har fått ett problem med datorn och nätet som driver mig till extremt vansinne och snart sliter jag av mig håret och kastar ut datajäveln genom fönstret.

Fittjvel-dator.jpg

Detta kommer upp, jämt och ständigt. Så fort jag t ex klickar på ett annat forum som jag vill till här på Buke, så tar det 100 år och sen kommer detta jävla fönster upp. JAG BLIR TOKIG!

Inget är fel på bredbandet, och andra sidor är relativt skonade. Jag är hela tiden uppkopplad och signalstyrkan är utmärkt. Jag får oftast backa och försöka igen, gärna klicka 100 gånger i rad så fort jag kan i raseri innan jag kommer till det forum eller den sida jag vill till. Sen kan det fungera problemfritt i 1 minut, för att sedan återkomma.

VAAAAAAD gör jag, innan jag slänger ut datorn? :cry:

Sv: Nätverkslänken avbryts!

Vilken internetleverantör har du?

Jag får liknande problem ibland, och det slutar oftast med att modemet kopplar ned sig, men ibland går allt tillbaka som vanligt. Detta händer bara hos mig, men aldrig någon annan stans (föräldrar, kompisar, skola) dit jag tar datorn. Misstänker starkt att det är något knas hos leverantören. :(

Vi har trådlöst från bredbandsbolaget, jag och pojken sitter på samma och han har inga problem alls utan surfar som vanligt. Det är bara ibland som det blir så här, och bara för mig, trots att jag alltid är ansluten. Nu har det fungerat felfritt i flera timmar men jag vet att problemet kan komma tillbaka vid nästa knapptryck.

Mycket möjligt men borde inte fler reagerat då?

Forumet strular ganska ofta men korta perioder (1-2 min) och inte samtidigt hos alla (inte ens hos alla). Lugna ner dig lite, ta en paus från datorn i några minuter så ska du se att det funkar. :idea:

Om du kollar gamla trådar (sök på t.ex. segt eller långsamt) så ser du att det inte är ett helt ovanligt fenomen.

Fast det är inte bara forumet som strular. Jag tog bara forumet som ett exempel men det gäller även andra sidor (fick jag just dra mig till minnes, mutter mutter :cool:). Det verkar inte spela någon roll vilken sida det är, eftersom det är nätverkslänken som avbryts.

Det spelar inte heller någon roll om jag tar en paus eftersom problemet kan uppkomma när som helst ;). Går det långsamt när jag tryckt på något så vet jag att den sidan kommer att komma upp.

Det är förmodligen hos avsändaren, jag får upp samma "textruta" när jag försöker öppna en länk till en metroblogg. Det är enda gången jag fått just den textrutan.

Den bubblan kommer aldrig upp, jag är ständigt uppkopplad, men enligt rutan i bilden som jag bifogade står det:

Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.
Nätverkslänken avbröts under anslutningsförsöket. Försök igen.

Men jag är alltid uppkopplad? Dvs inget kryss, utan ständigt jordgloben.

ja då är det ingenting du kan påverka, för det är inte hos dig som problemet ligger.

och som du själv säger, så fungerar ju andra sidor, och de ligger också på internet, bara en annan del, och en annan server framförallt.

Liknande trådar

Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 585
IT & mobiler Nån som har nåt förslag på vad som fattas min dator? För några dagar sedan så besökte jag en väns hemsida, rätt "tungladdad" med mycket...
Svar
14
· Visningar
2 061
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Vad kan vara fel? Vad kan man göra? Min dator har börjat leva sitt eget liv :crazy: På senare tid har den börjat öppna...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: DancingFox
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 905
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur